Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Uticaj poslovanja jedne agencije na rezultate cele grupacije

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. Prvi rezultati drugog talasa istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na agencije za usluge klipinga i analizu medija.

Novosadska agencija Ninamedia Kliping, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2018. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda od 10,47%, odnosno 24,7 miliona dinara više nego u 2017. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je gubitak od 32,8% ili preko 18 miliona dinara u odnosu na prethodnu godinu. Ninamedia je u 2018. uvećala tim za 10,84%.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu i po neto dobiti nalazi se agencija Kliping. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 14%, neto dobiti za čak 60,72% i broja zaposlenih za 28,57%. Ova agencija beleži stabilan rast po svim kriterijumima već drugu godinu za redom, ali je i dalje veoma velika razlika između prve i druge agencije sa rang liste.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na trećem po neto dobiti, nalazi se Real Time Clipping. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2018. za 2,16%, ali, već drugi godinu zaredom, pad neto dobiti za 6,18% i pad zaposlenih za 5,88%. U junu prošle godine Borislav Miljanović prodao je svoj udeo (50%) poslovnom partneru Slobodanu Babiću, koji se trenutno vodi kao većinski i jedini vlasnik ove agencije, na čelu sa direktorkom Svetlanom Rakić.

Kao zasebno pravno lice u okviru agencije Represent Communications, u aprilu 2018. godine osnovan je Digital Element, agencija (startap) specijalizovana za praćenje, prikupljanje i analizu online medija. Udeo u Digital Elementu dele Borislav Miljanović i EVOX Solutions (Miloš Blagojević).

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega 4 pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti. Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analize medija u 2018. porastao je za 9,93%, a neto dobit opala je za 24,79%.

Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga veći je za 9,57%, a u 2018. iznosio je 126. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Ninamedia (9). Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2018. godini, Ninamedia Kliping spada u velike, Kliping i Real Time Clipping u srednje, a Digital Element u male agencije do 15 zaposlenih.

Rast odnosno pad poslovanja prve agencije sa rang liste reflektuje se na ukupne poslovne rezultate cele grupacije agencija za usluge klipinga i analize medija. S druge strane, nove, a i postojeće agencije veoma teško će dosegnuti, odnosno premašiti dominaciju prve agencije.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

 

Izveštaj napisala: Ivana Parčetić Mitić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!