Uticaj poslovanja jedne agencije na rezultate cele grupacije

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. Prvi rezultati drugog talasa istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na agencije za usluge klipinga i analizu medija.

Novosadska agencija Ninamedia Kliping, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2018. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda od 10,47%, odnosno 24,7 miliona dinara više nego u 2017. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je gubitak od 32,8% ili preko 18 miliona dinara u odnosu na prethodnu godinu. Ninamedia je u 2018. uvećala tim za 10,84%.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu i po neto dobiti nalazi se agencija Kliping. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 14%, neto dobiti za čak 60,72% i broja zaposlenih za 28,57%. Ova agencija beleži stabilan rast po svim kriterijumima već drugu godinu za redom, ali je i dalje veoma velika razlika između prve i druge agencije sa rang liste.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na trećem po neto dobiti, nalazi se Real Time Clipping. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2018. za 2,16%, ali, već drugi godinu zaredom, pad neto dobiti za 6,18% i pad zaposlenih za 5,88%. U junu prošle godine Borislav Miljanović prodao je svoj udeo (50%) poslovnom partneru Slobodanu Babiću, koji se trenutno vodi kao većinski i jedini vlasnik ove agencije, na čelu sa direktorkom Svetlanom Rakić.

Kao zasebno pravno lice u okviru agencije Represent Communications, u aprilu 2018. godine osnovan je Digital Element, agencija (startap) specijalizovana za praćenje, prikupljanje i analizu online medija. Udeo u Digital Elementu dele Borislav Miljanović i EVOX Solutions (Miloš Blagojević).

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega 4 pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti. Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analize medija u 2018. porastao je za 9,93%, a neto dobit opala je za 24,79%.

Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga veći je za 11,40%, a u 2018. iznosio je 127. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Ninamedia (9). Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2018. godini, Ninamedia Kliping spada u velike, Kliping i Real Time Clipping u srednje, a Digital Element u male agencije do 15 zaposlenih.

Rast odnosno pad poslovanja prve agencije sa rang liste reflektuje se na ukupne poslovne rezultate cele grupacije agencija za usluge klipinga i analize medija. S druge strane, nove, a i postojeće agencije veoma teško će dosegnuti, odnosno premašiti dominaciju prve agencije.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

 

Izveštaj napisala: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari