SVET – WARC je objavio svoj najnoviji mesečni izveštaj o oglašivačkim trendovima, Global Ad Trends, u kojem donose najnovije uvide iz svetske oglašivačke industrije s naglaskom na OOH oglašavanje.
Na temelju podataka medijskih kanala iz 96 zemalja, i detaljnih nalaza s ključnih svetskih tržišta – Australija, Brazil, Kanada, Kina, Francuska, Nemačka, Indija, Italija, Japan, Rusija, Velika Britanija i Sjedinjene Američke Države – na koje otpada otprilike dve trećine vrednosti globalne trgovine oglašavanjem. Donosimo ključne zaključke…
- Budžetska izdvajanja uspešnih brendova na OOH oglašavanje u proseku su iznosila 13% tokom osam godina koje su prethodile 2016. Udo OOH ostao je uglavnom stabilan, što odgovara udelu kanala u globalnom ulaganju u oglašavanje.
- U izveštaju se takođe navodi da su među najvišim ulagačima u OOH vladine i neprofitne organizacije (26% budžeta), brendovi alkoholnih pića (16%) i maloprodajni brendovi (14%).
- Udeo OOH u globalnom ulaganju u oglašavanje od 1990. godine do sada bio je u proseku 6%.
- Udeo OOH u globalnom ulaganju u oglašavanje konstantno se smanjivao od 2012. godine, ali dugoročno je stabilan.
- Na OOH je u proseku otpadalo 5,9% globalnih ulaganja u oglašavanje od 1990. Najnoviji provereni podaci pokazuju da je ulaganje u OOH iznosilo 31 milijardu dolara u 2016. godini, što čini 5,8% ukupnog globalnog ulaganja. Preliminarne procene za 2017. govore da će ostati na otprilike istom nivou.
- Na digital otpada više od trećine ukupnog ulaganja u OOH oglašavanje, a ovaj segment ubrzano raste.
- Podaci pokazuju da udieo digitala u ukupnom globalnom ulaganju u OOH oglašavanje iznosi 34,8% u 2017. Dugoročne projekcije sugerišu da će udeo digitala porasti na oko 45% do 2021. godine.