Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Uspeh nastaje izlaskom iz komfort zone!

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Nenadom Milićem, Executive Directorom agencije Havas Adriatic.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
Protekla godina bila je, u mnogo čemu, veoma interesantna jer je došlo do određenih ekonomskih poboljšanja na tržištima zapadnog Balkana. Klijenti su dobili mogućnost da, nakon nekoliko oskudnijih godina po pitanju budžeta, konačno podignu oglašavanje na malo viši nivo. Sa druge strane, taj viši nivo iziskivao je od agencija da unaprede model svog poslovanja sa klijentima kojima su sada bili potrebni pre svega biznis partneri, a zatim i potpuno nove komunikacione strategije i platforme. Oni koji su to prepoznali, sigurno ovu godinu mogu nazvati uspešnom, iako ne bih voleo da izostavim svoje zapažanje kada su klijenti u pitanju. Imam utisak da je prisutno veliko nepoverenje klijenata, sve je češće angažovanje agencija per project, raspisivanje pitch-eva dok su još pod ugovorima sa svojim agencijama, ali i okretanje manje poznatim butik agecijama ili frilenserima. Ipak, mi ćemo je završiti nekim novim lepim saradnjama sa klijentima iz industrija koje su veoma pristune u oglašavanju i našim dugogodišnjim sa kojima smo dodatno učvrstili odnose, zajedno ostvarujući odlične rezultate.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Po mom mišljenju, promene u našoj industriji su jedan stalan proces, pa samim tim verujem da transformaciju ne treba vezivati za neku određenu godinu. Advertajzing i komunikacije se na globalnom nivou konstantno transformišu, dok naš region nažalost kaska po nekoliko godina sa apsorbcijom istih. Smatram da reč transformacija treba da bude relevantna u onoj meri u kojoj će se istinski govoriti o tome da smo počeli da primenjujemo aktuelne svetske trendove i inovacije u real-time – u, a ne da bojažljivo čekamo da rezultati tih promena dođu do nas pre nego što se sami upustimo u njih. Tu, naravno, ne smemo da zaboravimo ulogu klijenta koji ima strah od promena i nije uvek voljan da proba da primeni nešto novo. U tom slučaju, na nama je da budemo proaktivni i ubedimo ga da uspeh nastaje izlaskom iz komfort zone.

Daću samo nekoliko primera veoma disruptivne promene na globalnom nivou u svetu advertajzinga, kao što su programatik i mobilno oglašavanje, upotreba veštačke inteligencije i pametnih mašina, sjedinjenje kreativnih i medijskih operacija pod jednim krovom i sl., koje su u našem regionu tek u začeću. Kako Havas Adriatic pripada jednoj od najvećih komunikacionih mreža u svetu, naš tim u potpunosti prati sve trendove, ali još uvek imamo poteškoća da ih primenimo upravo zbog tog momenta kaskanja o kome sam govorio. Ipak, primenu nekih od trendova za koje možemo samostalno da donesemo odluku već smo sproveli, kao što je objedinjavanje kreative i medija, u skladu sa strategijom naše centrale.

Da se nadovežem na poslednje pitanje, svi mi zajedno (struka-klijenti-široka javnost) treba da prigrlimo ono što nam se nudi i što nam je na dohvat ruke kako bi ovu industriju učinili još interesantnijom, uzbudljivijom, izazovnijom i nastavili da nudimo kreativna rešenja koja će postizati maksimalan efekat.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Iz mog iskustva, ključni poslovni izazovi su uvek isti – ponuditi postojećim klijentima više od onog što očekuju, ostvariti new business i dalji rast i razvoj tima, jer samo zadovoljan tim može da odgovori svim izazovima koji su pred nama. Oni su neka vrste konstante i nešto što na kraju dana daje jedinu pravu sliku i ocenu dobrog ili lošeg poslovanja.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Bilo je nekoliko zapaženih kampanja, uključujući i neke naše na koje smo veoma ponosni. Izdvojiću kampanju za Fruštuk, koju smo uradili za kompaniju Neoplanta. To je primer imidž kampanje koja redefiniše kategoriju mesnih prerađevina i stvara kvalitetnu svesnost o brendu i kod onih koji znaju i kod onih koji nisu znali šta znači fruštuk. Vratili smo doručak gde mu je mesto – na pijedestal prvog i važnog obroka.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište marketinških komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Mislim da nam ne treba kristalna kugla, jer je situacija prilično predvidiva. Bojim se da će se nastaviti sa implementacijom već viđenih, oprobanih trendova zbog tzv. inertnosti tržišta koje sam prethodno pomenuo. Ono na šta ćemo se mi kao deo francuske globalne mreže fokusirati, jeste dalji razvoj entertainement segmenta i dodatno jačanje digital-a.

Šta biste poželeli kolegama iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Stav!

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,25 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!