Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Upotreba mobilnih uređaja u svrhe marketinga

Digitalni marketing, naročito oglašavanje putem internet pretraživača i društvenih mreža najbrže je rastuća grana marketinga. Kao takav, digitalni marketing, se dosta brzo i menja. Ono što je bio hit danas, sutra će već biti stara vest. Trendovi pokazuju porast upotrebe mobilnih uređaja, te je iz tog razloga potrebno fokusirati se na efikasnost upotrebe ovih uređaja što je adekvatnije moguće.

Potencijal mobilnih uređaja i njihova online zastupljenost
Sa rastom mreža i dostupnošću pametnih telefona sve više korisnika bira baš mobilni telefon kao primarni prozor u svet.

Po Google-ovoj statistici mobilni uređaji su preuzeli primat u internet pretrazi tokom 2015. godine. Upotreba mobilnog interneta se ne završava kod pretrage. Pored, sada već, masovno zastupljenih društvenih mreža, mobilni korisnici koriste svoje uređaje da se informišu o lokalnim biznisima, proizvodima, kroz aplikacije kupuju, komuniciraju, itd.

Danas 48% svih pretraga kreće sa mobilnog*, dok čak 78% pretraga vezanih za lokalne biznise polazi sa istih uređaja.

Ni Srbija ne zaostaje za modernim trendovima što pokazuje anketa portala Mondo sprovedena oktobra 2018. Posetioci portala su se izjašnjavali o tome za šta koriste svoj pametni telefon.

Na pitanje je 42% ispitanika odgovorilo “Za internet pretragu”, dok je na drugom mestu dopisivanje upotrebom chat aplikacija – 22%. Na trećem mestu je razgovor (16%), a društvene mreže prate sa 10%. Ostale opcije uzimaju po 2 i 3 procenta, uključujući i SMS.

Ovi podaci nam govore da korisnici svoje mobilne uređaje pre koriste kao računare, nego puka komunikaciona sredstva.

Podatak koji će najviše interesovati one koji se bave digitalnim marketingom jeste da je prošle godine 61,9% Google-ovog i 87% Facebook PPC-a išlo baš sa mobilnih uređaja.  Problem u ovom slučaju je taj što je sadržaj predviđen za internet oglašavanje još uvek više orijentisan na korisnike računara. Česta je pojava neprilagođenog sadržaja na sajtu ili landing stranici, što dovodi do toga da poruka ni ne bude prenesena. To ujedno znači da je klik uzalud plaćen.

Strategija digitalnog nastupa se mora provući kroz prizmu korisnika mobilnog uređaja zarad efikasnije upotrebe resursa i povećanja broja zadovoljnih korisnika.

4 ključna faktora u postavljanju strategije za mobile
Glavni zadatak i izazov – kreiranje lako i brzo prenosivih poruka. Najveći broj korisnika svoj mobilni uređaj koristi dosta često, ali u kratkim intervalima. Dok su u prevozu, na pauzi za ručak, u redu u banci. Kako bi u tom vremenskom prozoru zaokupio pažnju onoga kome je namenjen, sadržaj mora biti efektan.

Nesumnjivo digitalno ogledalo svakog biznisa, prirodno je početi odavde. Jedino je mobilno responzivan sajt dobar sajt! Brzina učitavanja stranica je esencijalna, tako da je najbolje izbegavati rogobatne fotografije.

Aberdeen grupa je 2017. sprovela anketu na temu sporih sajtova. Na osnovu odgovora ispitanika jedna sekunda sporijeg učitavanja stranice dovodi do: pada zadovoljstva korisnika od 16%, pada u konverziji za 7% i 11% manju posetu stranicama.

SEO
Kao i kod desktop sajtova i na mobilnim uređajima SEO igra važnu ulogu u online rangiranju. Ono na šta se mora posvetiti pažnja kod mobilnih sajtova jeste “preview” segment. Sve ključne tačke je potrebno smestiti na vidljivo mesto kako bi posetiocu olakšali orientaciju na sajtu, a samim tim povećali i zadržavanje na istom. Previše listanja po stranici umara i u 80% slučajeva dovodi do napuštanja iste.

E-mail marketing
Jedan od najefikasnijih pristupa mobilnoj ciljnoj grupi. Statistike Digital Marketing Magazine-a pokazale su neverovatnu stopu otvaranja newsletter-a na mobilnim uređajima od čak 98%. Uz to, email-ovi se na mobilnom otvaraju u periodu od 3 minuta od pristizanja, za razliku od računara na kojima je ovo vreme u proseku preko jednog sata. Dužinu poruke treba optimizovati na 160 karaktera, uz jasno naglašeno dugme za akciju i magnetišući naslov.

Društvene mreže
Facebook i Instagram su svakako glavne platforme, ali tu su i neke manje koje sve više privlače pažnju modernih korisnika, kao na primer Snapchat.

Slobodno se može reći da je Snapchat pionir u pogledu prilagođavanja prema mobilnim korisnicima. Njihovi AR filteri su napravili pravi bum, pogotovo kod tinejdžerske populacije. Kroz interaktivan i lagan vid zabave korisnici Snapchat-a su lako plasirali proizvode, promovisali brendove i stvarali zajednice. Njihovo delovanje i danas ide korak napred. Ove sezone startuju prve igrane serije kreirane specijalno za vertikalnu reprodukciju i premijerno će se prikazivati na Shapchat platformi Snap Originals.

Facebook svoj razvoj bazira na drugim sadržajima poput interaktivne fotografije.Tu su panorame od trista šezdeset stepeni, 3D fotografije i Facebook canvas. Tu je naravno i pozicioniranje oglasa u Facebook Messenger.

Instagram beleži odlične rezultate svojim story objavama koje su i više nego adekvatan način za aktiviranje ciljne grupe baš zbog svog brzog prenošenja poruke. Od nedavno u ponudi je i novi servis – IGTV.  Sadržaj za IGTV može trajati duže od jednog minuta, a za određene korisnike platforme i do jednog sata. Trenutno nije moguće sponzorisati IGTV sadržaj, ali se svakako može koristiti u reklamne svrhe.

Mobilna budućnost sada
Globalni giganti poput Google-a i Facebook-a su jasno uvideli potencijal koji pružaju mobilni uređaji pa su tako dobar deo svojih istraživanja posvetili prilagođavanju njima. Svedoci smo konstantnog nadmetanja u pogledu inovativnosti, ali i primeni i eksploatisanju novih metoda.

Najskoriji okidač bilo je pokretanje IGTV-a na šta je Google odgovorio preko svoje video platforme YouTube. Posetioci najveće baze video sadržaja u ponudili sada imaju i video u formatu 16:9. Ono što je Google odmah ponudio u novoj verziji YouTube-a jeste mogućnost oglašavanja. Kako su obe platforme novost za korisnike interesantne stvari među konkurentima će se tek dešavati.

Ono što je najbitnije za marketing industriju jeste jasan pokazatelj u kom smeru će se kretati budućnost digitalnog marketinga. Ono na šta se mora obratiti najviše pažnje jeste optimizacija sadržaja i pametno trošenje reklamnih resursa. Vremenom će trenutni trend postati primarni vid komunikacije.

Autor teksta:
Viktor Nagradić,
Account Executive
Homepage Creative Digital

Ilustracije:
Stefan Kostić
 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,33 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!