REGION – Finansijski najuspešnija od 36 članica Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) u prošloj godini ponovno je bio Unex, čije su dve agencije, Unex Media i Unex Grupa, ostvarile 338,7 miliona kuna prihoda.
Dobit nakon oporezivanja bila je 17,5 miliona kuna. Unex je, međutim, snažno izložen prema Agrokoru, obzirom na to da je radio i za njegove vodeće brendove poput Konzuma, Jamnice, Zvijezde, Tiska.
Druga najuspešnija članica HURA-e bila je Real grupa, iako je prihod agencije pao za 12 miliona kuna, pa iznosi nešto manje od 119 miliona. Dobit nakon oporezivanja bila je 5,9 miliona. Real Grupa, čiji je vlasnik i direktor Krešimir-Renzo Prosoli, znatan deo prihoda ostvaruje radeći za Lidl, između ostalih za njih zakupljuju medijski prostor.
Na trećem mestu je agencija Advans sa 83 miliona kuna, što je otprilike na nivou prethodnih rezultata. Prošle godine ostvarili su neto dobit od 4,3 miliona kuna. Četvrta je agencija Bruketa & Žinić sa 33,1 miliona kuna prihoda, što je šest miliona više nego 2015.
Na petom je mestu McCann, čiji su prihod pali sa 149 miliona na 30,2 miliona kuna. Manje dramatičan pad imao je BBDO, 33,2 miliona na 27,3 miliona kuna. Sledi agencija 404, čiji je prihod gotovo udvostručen, sa 15 miliona na 27 miliona kuna. Od ovih 10 agencija najviše zaposlenih imaju Bruketa & Žinić (45), a najmanje Direct Media (6).
Izvor: Poslovni.hr