UM Skopje intenzivira saradnju sa digitalnim gigantom

Posetiti glavno sedište jednog od najuticajnijih društvenih i tehnoloških giganta u svetu želja je mnogih ljudi. Ova želja je nedavno postala realnost za zaposlene u McCann Worldgroup mreži kada je Facebook otvorio vrata svoje glavne evropske centrale u Dablinu i priredio autentičan digitalni doživljaj za svojih 38 Facebook Blueprint ambasadora.

McCann Worldgroup prva je mreža marketinških agencija koja je uspostavila ovakav tip saradnje sa Facebook-om, odnosno omogućila svojim zaposlenima prolazak kroz Facebook Baseline 18 program (deo Facebook Blueprint obuke). Kao nagradu za najuspešnije, organizovana je specijalistička obuka od strane ključnih ljudi u okviru programa Blueprint, i to direktno u prostorijama kompanije Facebook.

Facebook ambasadori, predstavnici različitih delova sveta, okupili su se kako bi ovladali svim najaktuelnijim inovacijama, proizvodima i ključnim funkcionalnostima najpoznatijih platformi – Instagram i Messenger. Među zemljama učesnicama bile su Ujedinjeno Kraljevstvo, Norveška, Češka, Španija, Rumunija, Bugarska itd, a na naše veliko zadovoljstvo, tu priliku imala je i Makedonija.

UM Skopje jedina je medijska agencija iz Makedonije koja se, kao članica mreže McCann Worldgroup, pridružila ovom programu i poslala svog predstavnika u sedište Facebooka u Dablinu. Naime, u jugoistočnoj Evropi, UM je deo I&F McCann Grupe, jednog od vodećih komunikacionih sistema, sa agencijama na tržištima u Srbiji, Bugarskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori i Albaniji. Preko 200 medijskih stručnjaka svakodnevno inovira kampanje velikog broja klijenata. Kao deo IPG Mediabrands, globalna UM mreža posluje u više od 100 zemalja i zapošljava preko 4.800 ljudi. U okviru same UM mreže, globalna ekspertiza i znanje stalno se razmenjuju i nadograđuju. Wave istraživanje je samo jedan od primera kako se globalno znanje koristi kao osnova za detaljnije istraživanje o online publici. Wave je najveća i najduža studija o socijalnim medijima u svetu i obuhvata ukupno 75 zemalja, predstavlja stavove, potrebe i ponašanje 1,3 milijardi najuticajnijih korisnika interneta i društvenih medija u svetu.

„UM Skopje zna kako da prepozna trendove, ali i kvalitete svojih zaposlenih, pa je naš prioritet oduvek bio otvoreni pristup novim tehnologijama i brzo savladavanje medijskih kanala koji mogu doprineti najvećem uspehu naših klijenata. Ovaj pristup nam omogućava da zadovoljimo interese naših klijenata i naših zaposlenih. Verujem da je ulaganje u ljude najisplativija investicija, a to mogu da potvrde i naši dugogodišnji i zadovoljni klijenti“, rekla je Roza Petrovska, direktorka agencije UM Skopje.

Natalija Runčeva, menadžerka digitalnog oglašavanja u UM Skopje, bila je deo ovog nezaboravnog iskustva. Natalija je u sastavu tima UM Skopje zadužena za planiranje i realizaciju online kampanja za klijente agencije.

„Facebook Baseline 18 je modul u okviru Blueprint-a, besplatan program dizajniran od strane Facebook-a za obuku svih digitalnih marketara, kreativaca i malih preduzeća koji koriste platformu Ads Manager za oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Blueprint pruža detaljne opise svih opcija, funkcionalnosti i dimenzija za objavljivanje ili plaćenu promociju statičkog ili video sadržaja. Facebook Baseline 18 je, s druge strane, sublimacija najvažnijih funkcionalnosti koje svaki “digitalac” mora da razume i primenjuje u svom radu. Pokrivene su razne teme, počevši od procesa planiranja tipa kampanje prema relevantnim poslovnim ciljevima klijenta, ispitivanjem ponašanja ciljne publike na mreži i odabirom odgovarajućih formata, optimizaciji i merenju ostvarenih rezultata“, rekla je Natalija o programu i temama koje pokriva.

Koji su bili uslovi za učešće u programu? Kako ste postali jedini predstavnik iz Makedonije?
Facebook Baseline 18 je bio obavezan kurs za sve zaposlene u našoj mreži kreativnih i medijskih agencija, koji smo svi prošli u određenom roku. Naši organizatori su bili stvarno kreativni i velikodušni, pa su razmišljali kako to pretvoriti u ekipnu zabavu sa puno motivacionih nagrada. Sve agencije koje su učestvovale, uključujući UM Skopje, takmičile su se globalno na osnovu procenta zaposlenih koji su završili obuku na vreme. Pored ovog takmičenja, tokom kursa je postojala i interna konkurencija. Pobednici na internom takmičenju na kraju su proglašeni ambasadorima Facebook-a u agencijama. Dakle, bila sam na tom kursu kao predstavnik agencije UM Skopje.

Kakav je osećaj biti u kancelarijama Facebook-a?
Velika je čast i neverovatan doživljaj videti atmosferu i enterijer i izbliza osetiti energiju kompanije koja je uspelo tako duboko da prodre u svakodnevni život milijardi korisnika širom sveta. Za jednog digitalca, ovo je definitivno otkriće svetog grala i pruža inspiraciju za inovativniji pristup profesionalnim obavezama. Svaki korak kroz tamošnje prostorije doprineo je novom otkriću gde smo trenutno u pogledu tehnološkog razvoja, ali i gde idemo i kojom neverovatnom brzinom se sve to dešava. Namenski kažem svaki korak, jer svaki zid u tim prostorijama na sebi nosi priču 14-godišnjeg razvoja Facebook-a.

Koje kvalitete i vrijednosti ceni gigant poput Facebook-a?
Neograničena mašta i pretvaranje iste u ostvarive ciljeve koji doprinose globalnom uticaju u srcu su ove kompanije. Svaki zaposleni se podstiče da ide korak dalje od njegovih očekivanja i hrabri u donošenju odluka koje će prevladati strah od nepodržane ideje. Ideje i kreativnost su cenjeni, ali ono što je još cenjenije je brzina implementacije, kao i završetak bilo koje ideje sa novom vrednošću za današnje društvo.

Šta ste naučili tokom ovog treninga i kako će ovo iskustvo uticati na vašu profesiju i svakodnevni rad agencije?
Ova obuka mi je dala detaljniji fokus na sve moguće opcije prilikom planiranja Facebook kampanja, procese koji vam daju pravi izbor kreativnosti i pozicioniranja, kao i najbolje metode za merenje postignutih rezultata. Pored toga, imala sam priliku da se inspirišem kreativnim rešenjima i strategijama za medijsku promociju koji su postali viralni i ostvarili veliki broj pozitivnih reakcija na globalnom nivou.

Profesionalni uspeh je uvek proporcionalan radu koji se investira. Na kraju krajeva, za svakoga ko radi ono što želi i spreman je da investira u svoju ekspertizu, uspeh je neizbežan.
Obogaćena korisnim informacijama i savetima koji su došli direktno od ljudi koji su radili u dizajnu celokupnog sistema, prva promena koja me očekuje u svakodnevnom radu je deljenje tehnika sa kolegama i pronalaženje odgovarajuće primene koja će doprineti povećanju produktivnosti, kvaliteta pristupa i više uspeha u ovoj oblasti.

Posebno mi je drago da je ova inicijativa samo početak intenzivnije saradnje između UM Skopja i Facebook-a, koja već uključuje direktnu komunikaciju i pozive na mesečnom nivou. Kao agencija koja učestvuje u ovom programu, imamo prioritet u pristupu informacijama, uputstvima i svim najnovijim uslugama koje društvene mreže nude, a u budućnosti očekujemo dodatne radionice i sertifikaciju onih koji se bave digitalnim marketingom, kao što je to već slučaj sa platformom Google AdWords.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari