Ulaganje u digitalno oglašavanja ostvarilo rast od 27,09% u odnosu na 2018.

Juče su u okviru, online sastanka IAB Serbia, prezentovani su ovogodišnji rezultati izveštaja AdEx Benchmark, a sve je bilo ispraćeno i panel diskusijom u okviru koje su predstavnici agencija, članica IAB Serbia, prokomentarisali najznačajnije elemente izveštaja.

U 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu, a predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:
1. Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
2. Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
3. Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Ovogodišnji rast najveći je zabeležen u prethodnih devet godina koliko se ovo istraživanje sprovodi.

Mobilno oglašavanje beleži najveći rast u protekloj godini – 60% u odnosu na prethodno istraživanje, a prati ga video oglašavanje sa porastom od 45,67%.
Kada govorimo o Social Media Marketingu, vrednost iznosi 11.79 miliona eur, od čega je čak 10.17 miliona uloženo u oglašavanje na Facebook i Instagram platformama. Iza njih se nalazi LinkedIn koji u prethodnoj godini zauzima značajniju poziciju na našem tržištu, a samim tim i beleži se i rast ulaganja u oglašavanje. U izveštaj ušli su i podaci o oglašavanju na VIBER-u, Twitter-u i Snapchat-u.

Jedini pad odnosi se na vrednost Local Display tržišta i on iznosi 4% u odnosu na prethodno istraživanje.

Iako nas ovakav trend verovatno neće očekivati i naredne godine uzimajući u obzir aktuelne okolnosti, svakako je pohvalan jak rast vrednosti celokupnog tržišta. Činjenica je da industrija digitalnog oglasavanja poseduje sve predizpozicije da se i dalje širi i da postaje sve korišćeniji metod za širu privredu.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari