today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ubeđivanje svesnog ili zavođenje podsvesnog!

Veoma je zahtevno izabrati najadekvatniji ton u komunikaciji sa potrošačima. Da stvar bude komplikovanija – forma komunikacije čini samo jednu od dimenzija poruke. Kako saopštavamo diferencijalnu prednost konkretnog proizvoda ili usluge? Šta su osnovni benefiti? Izgradnja brenda? Nije li to najzahtevniji od svih procesa s kojim se advertajzeri susreću?

To su suštinska pitanja advertajzing industrije još od njenih začetaka s početka 20. veka, pitanja aktuelna i danas, i za nas – Ovation BBDO. Komunikacione okolnosti su se rapidno menjale, kako pod uticajem novih potrošačkih navika, tako i razvoja tehnologije. Tada, kada je naša matična kuća sa Pete avenije grabila ka vrhu još uvek mlade advertajzing scene, a mnogo pre nego što su prihvaćeni danas retko osporavani kanoni struke – kratka poruka, naglasak na vizualnom, humor – važilo je pravilo da benefite treba saopštavati u što više reči (‘the more you tell the more you sell’), da advertajzeri moraju da budu vrlo ozbiljni (‘people do not patronize a clown’), jer, verovalo se, nije na advertajzingu da zabavlja već da informiše.

S pojavom televizije, a zatim i televizije u boji, otvorili su se novi horizonti, koji su ne samo dopuštali, već i afirmisali stanovište da je kreativnost opravdana zbog privlačenja pažnje, bržeg slanja poruke i pamtljivosti. Emocije potrošača su ozbiljnije shvaćene – nastupila je kreativna revolucija.

Moderni izazovi u komunikaciji s potrošačima, pak, nisu sadržinski daleko od onih iz „Zlatnog doba“ šezdesetih i sedamdesetih, ali jesu po dubini promišljanja o njima. Ovaj put se tiču možda i najfundamentalnijeg pitanja za struku – da li je osnovni cilj komunikacije ubeđivanje svesnog ili zavođenje podsvesnog u potrošačevom umu?

Kolosalna knjiga Misliti brzo i sporo Danijela Kanemana objavljena 2011. označava početak kognitivne revolucije, jednog radikalno drugačijeg pristupa u komunikaciji s potrošačima. Najefektniji oblici komunikacije se zasnivaju ne na instrumentalnom, već ciljanom aktiviranju emocija – podsvest targetiramo zbog njene suštinske uloge u odlučivanju, a ne tek zarad skretanja pažnje. Kaneman je utvrdio da je ljudsko odlučivanje u najvećoj meri intuitivno i brzo, izvan kontrole, te da je kao takvo značajno uslovljeno emocionalnim aparatom, dok sporo, racionalno odlučivanje čini tek manji deo odlučivanja, i uglavnom predstavlja naknadnu racionalizaciju već donetih, automatskih odluka.

Novim pristupom u komunikaciji s potrošačima sadržaj reklamnih poruka se gradi razložno targetirajući emocije potrošača, koje, opet, mogu biti različitog karaktera – one koje bûde doživljaje uspeha i one koje bûde osećaj bliskosti. Svaki vid oglašavanja mora da podstakne neki od tih doživljaja kako bi bio uspešan.

Više o ovoj temi saznaćete na rADionici „Novi horizonti komunikacije s potrošačima: između ubeđivanja i zavođenja“, koja će biti održana 23. juna u hotelu Jump Inn u Beogradu, sa početkom u 15 časova.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Đorđe Trikoš, Insight & Communication Strategist u agenciji Ovation BBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!