SVET – Neki od najvećih britanskih oglašivača pozvali su pružaoce marketinških usluga da uvedu veću transparentnost kada su u pitanju medijski budžeti, gde bi se precizno navelo kako se novac troši.
Incorporated Society of British Advertisers (ISBA), među čijih 450 članova su i brendovi Coca-Cola, Unilever, Land Rover, Nationwide i Tesco, požalilo se da njihovi klijenti osećaju sve veću neprijatnost zbog netransparentnih poslovnih praksi kroz koje kompanije kao što su WPP, Publicis, IPG, Dentsu-Aegis, Havas i Omnicom ostvaruju povećanje profita.
U nastojanju da povrate kontrolu, ISBA je svojim članovima izdala standardizovani ugovor koji ima za cilj da ojača njihovu kumulativnu pregovaračku snagu. Direktorka ISBA-e Debbie Morrison izjavila je: „Na rubu smo, i moramo nešto učiniti. Ne verujem da medijske agencije i dalje brinu o najboljim interesima svojih klijenata.“
S druge strane, agencije upozoravaju da je novi ugovor „jednostran“, pri čemu IPA, ekvivalentno profesionalno telo koje predstavlja agencije, savetuje svoje članove da ne pristanu na nove ugovore. Ovaj pad poverenja između oglašivača i agencija vrti se oko neprijavljenih rabata koje agencije dobiju od medijskih kompanija, a o kojima klijenti nisu obavešteni.
Više informacija pronađite na http://www.ft.com/
Foto: Bloomberg