today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U trouglu poverenja: Klijenti, agencije, mediji

Klijenti-oglašivači imaju svoje ciljeve, mediji očekivanja (od oglašivača i oglasa se živi, zar ne), a oni koji su između – specijalizovane agencije za medijsko planiranje i zakupljivanje oglasnog prostora treba da pronađu „čarobnu formulu” u kojoj će svi biti zadovoljni.

Nešto kao „Win-Win“ situaciju, odnosno ishod gde su svi pobednici. U priču nas uvodi Smiljka Dokić Jeremić, izvršna direktorka marketinga Erste banke, koja objašnjava koliko je složena pozicija specijalizovanih agencija za medijsko planiranje i zakup oglasnog prostora. Dakle, reč najpre ima klijent-oglašivač:

– Specijalizovanim agencijama za medija planiranje zaista nije jednostavno da uspešno posluju jer su izazovi veliki. Klijenti su izuzetno zahtevni, uglavnom imaju vrhunske stručnjake u svojim timovima i traže određene garancije za svoja ulaganja. Da bi bila poštovana, agencija mora da bude korak ispred svog vremena. Zakup medijskog prostora je samo mali deo njihovih aktivnosti. Zajedničko upravljanje medijskim budžetom klijenta se podrazumeva, a time i odgovornost. Očekuje se da agencija isporučuje precizne izveštaje, najavljuje trendove, prati tržište, odlično poznaje industriju u kojoj klijent posluje. I to nije sve: danas klijenti obavezno angažuju nezavisne konsultante koji procenjuju kvalitet rada agencije. Takvi izveštaji se visoko vrednuju, često su preduslov daljeg angažovanja određene agencije – kaže Smiljka Dokić Jeremić.

Ona ocenjuje da su pičevi iscrpljujući, i za agencije, i za klijente. „I kada mislite da ste našli svoju idealnu agenciju, morate biti svesni činjenice da vam predstoji bar nekoliko meseci za upoznavanje i da je to sigurno period u kome nijednoj strani neće biti lako. Potrebno je strpljenje za međusobno upoznavanje, na timskom, ali i na personalnom nivou. Kao i u svakodnevnom životu, ako ne klikne, relacija će biti komplikovana sa malim šansama za uspeh. Erste banka već 10 godina ima istu medijsku agenciju, koja iz godine u godinu uspešno prolazi stroge testove nezavisnih media audit agencija. Meni to zaista liči na recept za uspeh,“ zaključuje ona i dodaje da se ponekad od pičeva pravi bespotrebna višemesečna parada. „Ukoliko klijent zna šta mu je potrebno, fokusiran pristup piču će svima olakšati proces. Pič treba da bude evaluacioni proces u kome se iskristališe pravi partner, a nikako iscrpljujuća tortura kojom se pretresa sveukupno tržište”, kaže Smiljka.

Sonja Jelušić, Media Planning Director u agenciji Media House, potvrđuje da su sa razvojem medijskog tržišta u Srbiji na ključna mesta na strani klijenta došli relevantni ljudi, profesionalci. Objašnjava da se u skladu sa osnovnim uslugama koje medijska agencija pruža, odvajaju dva glavna sektora – sektor za medija planiranje i sektor za kupovinu oglasnog prostora, ali da je sve važniji i online sektor koji je neophodan kao zaseban, s obzirom da je online medij koji se svakodnevno razvija i menja i zahteva tim ljudi koji je posvećen samo ovom mediju. Osim usluga medija planiranja i zakupa medija, agencije pružaju i konsultantske usluge u vezi svih marketinških aktivnosti u cilju ostvarivanja sinergetskog efekta i što veće efikasnosti u korišćenju raspoloživog marketinškog budžeta, dodaje ona.

I Aleksandar Đorđević, Strategic Planning Director u agenciji Universal Media (UM), ističe da je planiranje medijske zastupljenosti klijenta veoma kompleksan, kontinuiran i transparentan proces koji uključuje i povezuje oglašivače, agencije i medije. Da bi se pristupilo pripremi, kako strateškog, tako kasnije i detaljnijeg medijskog plana, neophodno je veoma dobro poznavanje tržišta – detaljno poznavanje ciljne grupe i potreba potrošača, poznavanje medija i njihovog potencijala, poznavanje konkurencije, što znači praćenje i analizu oglašavanja konkurencije. Analizom svih ovih podataka uz podatke dobijene od klijenta, a koji se odnose na njegov brend, utvrđuje se najbolji način za ostvarivanje zadatih godišnjih ciljeva.“

Ceo tekst pročitajte na sajtu danas.rs.

Autor: Gordan Brkić

Izvor i foto: Danas

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!