today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U svakoj kompaniji marketing, prodaja i IT moraju da rade zajedno!

Nikola Bubanj, Partner u Herman & Partnerji (Slovenija) i Director Of Business Development u Alkemy SEE, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o poslovanju agencija u regionu.

Postoji li recept za postizanje uspeha na regionalnom tržištu?
Kako mi zapravo doprinosimo – to je pitanje. I nije isključivo vezano za geografsku odrednicu – verujem da klijentu, odnosno brendu možemo da pomognemo onoliko koliko se mi sami uključimo u njega. Kreiranje „digitalnih“ iskustava koja su u isto vreme značajna i imerzivna način je na koji se vodeći biznisi povezuju sa svojim kupcima i tako bi trebalo i mi – sa našim klijentima. I kupci i klijenti zahtevaju više kontrole nad svojim digitalnim iskustvima, a mi želimo da budemo ko-kreatori tih iskustava. To je temelj svih naših budućih uspeha u biznisu, koji će nas dovesti do aktivnijih, dubljih, interaktivnijih i značajnijih veza sa našim kupcima i klijentima.

Iste emocije, slična kultura, različiti lokalni trendovi – da li na to agencije i kompanije treba da gledaju kao na šansu ili prepreku?
Kao na šansu naravno, pošto je to što budi kreativnost i priziva inovaciju, ali nije tako prosto kao štikliranje tri checkbox-a. Poslednjih 20 godina su nam donele velike promene u tehničkom i sociološkom smislu. Uspeh svake agencije zavisi od njene mogućnosti da aktivno prati (čak i predvidi) promene u svetu marketinga. Ključ uspeha se nalazi u spoju različitih kultura, emocija i talenata. Takođe, nikada ranije se marketing nije toliko brzo menjao kao sad. Mnoge agencije su krenule putem na dole u proteklih par godina, kroz ujednačavanje kultura, praćenje engagement-a na osnovu projekta i uključivanje data menadžementa, korisničkog iskustva ili konsultovanje sa advokatima iz prakse. Naravno, sve ovo su jako važni koraci, ali reakcija tih agencija bila je previše spora u odnosu na promene na tržištu.

Sa kojim se problemima susreću agencije i kompanije koje posluju na regionalnom nivou?
Osim Covid-19 i ekonomske nesigurnosti koju nam „nova normalnost“ donosi, ovo je godina u kojoj svaka agencija, nezavisno od svoje veličine i tipa, napokon mora da se prihvati zadatka dekonstrukcije i ponovnog sastavljanja svojih operativnih modela. Da dodam, sve agencije su prilično slične (bilo regionalne, bilo lokalne) u pogledu sa novom ekonomskom nesigurnošću, regulativnih akcija (medija) i pritiska da se u isto vreme transformišu, bez toga da posustanu u rezultatima – u suprotnom, rizukuju da postanu irelevantne na tržištu.

Česti problemi sa kojima se agencije susreću imaju veze sa inhousing-om, nemogućnošću da se dovoljno brzo adaptiraju digitalnim transformacijama, odnosa prema nedostatku budžeta i programima za razvijanje talenata i problema u strukturi/problemima sa finansijama koje im ovaj period donosi. Da istaknem, organizacija svih timova tako da rade zajedno i besprekorno zahteva trud na regionalnom nivou. U tu jednačinu treba da uključimo i rizik/mogućnosti koju AI, automizacija i WHS donose i transformaciju tržišta koja ide sa tim, a pogodiće veliki broj poslova i pozicija kroz narednih 10 godina.

Jedan trend za 2020.?
Jedan trend koji svaka kompanija, konkretno tri sektora svake kompanije treba da implementiraju kako bi uspela u današnjem svetu jeste da marketing, prodaja i IT moraju da rade zajedno, dosta bliže nego što je to sada slučaj. Ukoliko ovo postane trend, svi ćemo biti u redu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!