U sponzorstvima puno je prodavačkog i premalo tržišnog pristupa!

Dragan Perendija, programski direktor SPORTO konferencije, specijalno za Marketing mrežu govori koliko je ova konferencija doprinela razvoju sportskog marketinga u regionu, koji su trenutno najzastupljeniji trendovi u ovoj oblasti u svetu i može li sport preživeti bez marketinga i sponzorstava.

Šta konkretno možemo da očekujemo na ovogodišnji SPORTO konferenciji?
Želimo nastaviti sa idejom SPORTO povezivanja, deljenja know-howa, razmene iskustva i networkinga svih uključenih u oblast marketinga i sponzorstva u sportu. Posvetićemo se temama koje uključuju aktivaciju sponzorstva, digitala, corporate hospitalija, merchandisinga. SPORTO će ponovo ugostitu neke od vodećih međunarodnih stručnjaka. Patrick Nally jedan je od pionira i poznat kao utemeljivač modernog sportskog marketinga, dok je Richard Ayers stručnjak iz oblasti digitalnih komunikacija u sportskom marketingu. Na konferenciji dobićemo uvid i u brendove kao što su su adidas (jedan od globalnih lidera), Lloyds (njihovo sponzorstvo Londona 2012. bilo je prepoznato kao najbolje u poslednjih 20 godina u Velikoj Britaniji), Milka… Doći će i brojni gosti iz regiona. Očekujemo dobru debatu, različite poglede na brojne teme. Uz to, jako bitno je i druženje, stvaranje novih prijateljstava i poslovnih prilika.

Kako biste ocenili oblast sportskog marketinga i sponzorstava u regionu?
Sigurno u toj oblasti ima još puno mesta za nadgradnju. U čitavom regionu puno je uspešnih sportista i klubova sa bogatom tradicijom, događaja sa međunarodnim potencijalom, strastvenih navijača … Na drugoj strani, imamo i probleme sa vođenjem sportskih organizacija, dugoročnim pristopom poslu van terena… Relacija između vlasničkih prava i sponzora, u velikom broju primera je komplikovana, a aktivacija sponzorstva predstavlja izazov. Sponzorstva su naime nešto što od kompanije/brendova zahteva puno pažnje, predanosti, ljudskih i finansijskih resursa. Samo tako se neko sponzorstvo može napraviti „živo“ i na kraju krajeva donositi pravu dodatnu vrednost kompanijama. Kao što je rekao Tim Crow, CEO jedne od vodećih sponzorskih agencija Synergy Sponsorship, u poslednjem broju našeg SPORTO magazina – u sponzorstvima ima još puno prodavačkog i premalo tržišnog pristupa.

Koliko je ova oblast razvijena i ima li razlike među državama bivše Jugoslavije?
Razlike u regionu definitivno postoje i zavise od konteksta i okoline, ali je teško geografski definisati. U svakom delu sveta se, kao i u drugim oblastima rada, nađu odlični projekti, koji iskaču iz šablona.

Koliko je SPORTO konferencija doprinela razvoju sportskog marketinga u regionu?
To bi bolje znali reći drugi. Mi smo jako zadovoljni kad čujemo feedback da je SPORTO pozitivna inspiracija za rad u budućnosti. Jako smo zahvalni i svim SPORTO ambasadorima – tako zovemo ljude, prijatelje konferencije, koji nas podržavaju i jedan su od najvećih razloga što postojimo već više od deset godina. Sponzorstva su još mlada disciplina, koja se konstatno razvija. A to znači i da nam nudi puno mogućnosti da je izgradimo.

Koji su trenutno najzastupljeniji trendovi u oblasti sportskog marketinga u svetu i koliko se oni primenjuju u Sloveniji i regionu?
U prvom redu to su kreiranje engaging contenta, real time marketing i storytelling, kako na strani sponzora tako i sportskih platformi. „Konzument“ sporta se promenio, digitalni mediji donose nove mogućnosti, mladi ljudi prate sport na različite načine nego što to rade starije generacije. Najviše aktivacija se dešava oko velikih događaja, kao što su fudbalsko svetsko prvenstvo i Olimpijske igre, ali velika šansa za sve, male i velike, još uvek pruža i konzistentnost rada i strateška izgradnja aktivnosti na „duže staze“.

Koliko je marketing važan za sport? Može li po Vašem mišljenju sport preživeti bez marketinga i sponzorstava?
U istoj meri kao za sve druge kategorije. Bez izgradnje i upravljanja brenda teško je očekivati uspeh na bilo kom polju. Istina je da svi želimo promovisati zdrav način života preko sporta, uključivanje dece i priznajemo širu ulogu sporta kao takvog. Ali pre ili kasnije, ako govorimo o sportskim platformama (amaterskom, poluprofesionalnom ili profesionalnom), svi shvatimo da smo na zajedničkom terenu, gde se borimo s velikim brojem drugih, koji takođe traže partnere u kompanijama. Sponzori nam mogu puno pomoći u izgradnji brenda, mogu nam pružiti nove kanale komunikacije i omogućiti da se naša poruka lakše čuje.

Kako motivisati kompanije i druge sponzore da ulažu u sport, pa samim tim i u imidž svoje države u svetu?
Sportske platforme mogu to učiniti sa dobrim proizvodima i dobro izgrađenim komunikacijskim kanalima. Treba da budemo dobri, moćni brendovi, s kojima se sponzori žele povezivati. Svi trebamo postati još veći profesionalci.

Sve informacije o konferenciji SPORTO možete pratiti na Twitteru @SportoConf.

Autor: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari