U oblasti medijske i digitalne pismenosti važna je edukacija!

Marketing mreža, u saradnji sa programom Nova pismenost, koji zajednički sprovode Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj USAID, objavila je nedavno rezultate regionalnog konkursa za najbolje primere integrisanih kampanja koje za temu imaju medijsku, informacionu i digitalnu pismenost. Šest najboljih primera dobre prakse biće predstavljeni na 7. festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2021, koji će biti održan 2. i 3. novembra u Beogradu. Jedna od kampanja koje će biti predstavljane je i „Tko pije, taj plaća“ agencije Bruketa&Žinić&Grey, Hrvatska. Tim povodom, razgovarali smo sa Valentinom Bugarin, account direktorkom agencije.

Zašto je važno da brendovi u svoje kampanje uključuju temu medijske i digitalne pismenosti?
Pojam medijske i digitalne pismenosti je nešto što se uzima zdravo za gotovo, a to ne bi trebalo biti tako. Kao i kod svega, i ovde je važna edukacija. Brendovi su neretko pokretači društva, oni razumeju svoje konzumente i mogu uticati na njih. Videli smo primere kako manji brendovi mogu napraviti velike promene, a kamoli veći koji imaju godišnje prihode jače od nekih država. Ljude je važno edukovati, bilo to o medijskoj i digitalnoj pismenosti ili o nečem trećem, a ko ima veći uticaj na nas nego upravo brendovi.

Zašto je kampanja Tko pije, taj plaća drugačija od drugih?
Lepota ove akcije leži u samoj medijskog ideji kroz koju je realizovana. A to je „hakovanje“ live nastupa najgledanije televizijske emisije u Hrvatskoj, Supertalnet showa. Poruka je bila prilagođena prirodi emisije radi čega je i imala tako snažan odek.

Ova kampanja podiže svest o alkoholizmu kod tinejdžera. Zašto je neophodno da razgovaramo o ovoj temi?
Alkoholizam je kod tinejdžera postala normalna stvar i kad kažem normalna stvar ne mislim da je meni i vama normalno to što oni piju, nego njima, u toj dobi, oni smatraju da je to normalno i to je ono što je zabrinjavajuće. U poređenju sa 45 zemalja Evrope i sveta, Hrvatska je treća u Evropi po opijanju mladih u dobi od 11 i 13 godina. Na to jednostavno moramo reagovati.

Koji su rezultati ove kampanje i da li se vide neki konkretni pomaci nakon nje?
Uz minimalno ulaganje, našu poruku je čulo i videlo 1.600.000 gledalaca u samo jednoj večeri. Vrednost medijskih objava nakon nastupa se procenjuje na preko 230.000,00 eura, a kampanja je podstakla ponovnu raspravu o pitanju cenovne politike alkohola (porez na alkoholna pića) koju je pandemija Covid-19, nažalost, stavila u drugi plan i na privremeno čekanje.

Više informacija dostupno je na sajtu https://kaktus.rs/medijska-pismenost/


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari