U eri Big Data oglašivači više ne pucaju u prazno kad postavljaju kampanje

Kidamo digital već 10 godina, naziv je ovogodišnje konferencije Digital Day. „Prošle godine konferencija nije održana zbog epidemije, pa se prva decenija postojanja obeležava posle 11 godina“, kaže Nenad Milić, izvršni direktor IAB Srbija za N1.

Jubilej je prilika da se osvrnemo na sve što se desilo u digitalnoj zajednici u prethodnih 10 godina, koliko nas je to promenilo, dodaje on.

Prema njegovim rečima, prethodnu deceniju obeležio je uspon korišćenja društvenih mreža, oglašavanja na društvenim mrežama.

„Nekada su one korišćene samo za uspostavljanje kontakata, a sada su društvene platforme među najprofitabilnijim kompanijama na svetu“, kaže Milić.

Takođe, rast digitalne industrije uslovljen je usponom korišćenja pametnih telefona, koji su sve više zamena za kompjutere, zatim korišćenjem videa za dopiranje do krajnjih korisnika.

„U eri smo nazvanoj big data, gde oglašivači imaju na raspolaganju čitav niz podataka, algoritama i više ne pucaju ‘u prazno’, kada žele da postave svoje kampanje. Ništa manje važan za razvoj digitala u prošlih 10 godini nije ni uticaj milenijalaca, koji su sada stasali, a rođeni su u digitalnoj eri, a jedno od obeležja te decenije i rast e-trgovine, koja omogućava kupovinu putem interneta“, navodi gost InfoBiza.

Epidemijska godina najbolji je pokazatelj da su mnoge kompanije koje su izbegavale digitalne kanale da dođu do potrošača i ciljnih grupa, bile primorane da se okrenu tim kanalima, kao jedinom načinu da nastave poslovanje.

„To pokazuje koliko je digital važan, koliko digitalno oglašavanje može da pomogne privredi. To su shvatili i mala preduzeća i preduzetnici“, ističe izvršni direktor IAB.

Ove godine su govornici na konferenciji predstavnici TIk Toka, na tu mrežu sada žele da se uključe oglašivači, Burger Kinga, koji je bio aktivan na društvenim platformama. Najavljen je i predstavnik velike digitalne agencije iz Albanije, a tu su i domaći predstavnici branše.

„Na konferenciji će biti predstavljen AdEx izveštaj, o tome koliko se troši na digitalno oglašavanje, taj rast je poslednjih godina bio dvocifren i sada su uprkos pandemiji, ohrabrujući podaci, čak i u 2020. godini u ovoj oblasti beleži se dvocifren rast, ostale detalje saznaćemo na konferenciji Digital Day koja se održava 3. juna“, ukazuje Milić.

Izvor: N1


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari