today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U Crnoj Gori 88,2% građana nikada nije kupilo robu preko interneta

REGION – U Crnoj Gori je 88,2 odsto građana nikada nije kupilo ili naručilo robu ili usluge preko interneta, dok je 6,1 odsto njih to uradilo u poslednja tri meseca, pokazalo je istraživanje Monstata.
Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Crnoj Gori u domaćinstvima, koje se radi u skladu sa metodologijom Eurostata, obuhvata domaćinstva sa najmanje jednim članom koji ima između 16 i 74 godine, kao i pojedince iste starosne dobi.
“Ispitanici koji su koristili internet u poslednjih godinu dana, imali su mogućnost da izaberu više vrsta roba ili usluga koje su mogli da kupe ili naruče preko interneta”, navodi se u istraživanju. Podaci Monstata su pokazali da je oko tri odsto ispitanika koristilo ili naručilo robu ili usluge putem interneta pre više od tri meseca, a manje od jedne godine, dok je 2,7 odsto onih koji su to uradili pre više od jedne godine.
“Vrsta robe ili usluge koje su osobe najčešće naručile ili kupile preko interneta su odeća i sportski proizvodi 38,6 odsto, smeštaj za odmor 22,7 odsto, dok je 23 odsto njih naručilo ostale putničke aranžmane, kao što su karte za prevoz ili iznajmljivanje automobila”, navodi se u istraživanju.
Iz Monstata su kazali da je nešto preko 12 odsto naručilo igrice i njihove dodatke, računarski softver i dodatke 9,8 odsto, filmove i muziku 9,2 odsto, a farmaceutske proizvode 9,1 odsto. Istraživanje je pokazalo da u Crnoj Gori 55,8 odsto anketiranih domaćinstava ima pristup internetu kod kuće, bez obzira na to da li se koristi ili ne. U odnosu na prethodnu godinu zabeležen je rast od 3,5 odsto domaćinstava koja koriste DSL internet konekciju.
“Kao najčešće navedeni razlozi zbog kojih domaćinstvo nema pristup internetu kod kuće 17,1 odsto domaćinstava je saopštilo da ne želi ili nema potrebu za internetom, 14,2 odsto da je oprema previše skupa, a 11,1 odsto da je pristup internetu veoma skup”, navodi se u istraživanju. Pristup internetu je najmanji na severu, odnosno 29 odsto, dok je u naseljima gradskog tipa u centralnom regionu pristup najveći, 67,3 odsto. Kada je u pitanju Podgorica, u naseljima gradskog tipa skoro 66 odsto domaćinstava ima pristup internetu.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1.200 domaćinstava, odnosno 1.200 osoba, koji su intervjuisani licem u lice u periodu od 1. do 15. aprila ove godine.
Kada je reč o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u preduzećima u Crnoj Gori u ovoj godini, procenat kompanija koje su primale porudžbine putem interneta iznosi 11 odsto, dok procenat preduzeća koja su plasirala porudžbine putem interneta 17,2 odsto.
Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u preduzećima je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 600 preduzeća na teritoriji Crne Gore. Ciljna grupa su preduzeća sa deset i više zaposlenih koja su intervjuisana telefonskim putem u prvoj polovini aprila.

Izvor: vijesti.me

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!