REGION – U prošloj godini ulaganja u oglašavanje u jugoistočnoj Evropi porasla su za 7%, dosegnuvši vrednost od 1,17 milijardi evra, pokazalo je najnovije istraživanje „CANnual Report“.
Prema weCAN-u, mreži nezavisnih oglašivačkih agencija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, prošle godine ukupna ulaganja u oglašavanje Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Bugarske i Rumunije iznosila su 9% ukupnih ulaganja u oglašavanje u CEE regiji.
Tržište oglašavanja zabeležilo je rast u svim zemljama osim Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Agrokor kriza bila je ogroman šok za medijsko tržište u Hrvatskoj u 2017., budući da je proceneni budžet ove kompanije smanjen na 5 miliona evra prošle godine (za 50% manje u odnosu na 2016.), i budući da je donela kraj najvećoj hrvatskoj agenciji koja je upravljala ovim budžetom – Unexu.
Drugi veliki događaj bio je Sparovo preuzimanje Bille (REWE Group): kao rezultat toga, dodatnih 2 miliona evra godišnjih ulaganja u oglašavanje nestalo je s tržišta. „Iako je hrvatska privreda uopšteno zabeležila rast, tržište medija je doživelo pad od 1,4%. Srećom, tržište se oporavilo i sada je na putu stabilnog rasta,“ navodi se u CANnual Report 2018 izveštaju.
U Bosni i Hercegovini, ulaganja u oglašavanje smanjila su se za 8,7%, delom kao posledica finansijskih problema Agrokora koji ima snažno prisustvo na bosanskohercegovačkom tržištu kroz kompaniju Konzum. Ulaganja u digitalno oglašavanje iznosila su samo 6% ukupnog oglašivačkog prometa, što je daleko najniža vrednost u celoj CEE regiji. Mogući razlozi za nedovoljne investicije u digitalnu mrežu su jeftini televizijski oglasi, kao i nedostatak regulacije, standarda i merenja u Bosni i Hercegovini, navodi se u CANnual Report 2018 izveštaju.
Ulaganja u digitalno oglašavanje dosegnula su 222 miliona evra, što predstavlja 19% ukupnih ulaganja u oglašavanje u zemljama jugoistočne Evrope. Udeo interneta rastao je ili stagnirao na svim tržištima i premašio je štampu u ukupnim ulaganjima. Srbija je bila poslednja zemlja u kojoj je štampa imala veći udeo od digitala, ali zahvaljujući rastu od 24% u odnosu na godinu ranije, što Srbiju čini drugom u Evropi po digitalnom rastu prema IAB-u, štampa je na kraju posustala za digitalnim medijima i u ovoj zemlji.
Više informacija pronađite OVDE.
Logično je da raste. Konačno naši ljudi, polako shvataju važnost interneta i oglašavanja na istom. Retko koji biznis funkcioniše bez interneta. U budućnosti, sve će to preći na internet, tako da i u 2018. očekujem i više ulaganja od ovog procenta sad.