today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U 2017. ulaganja u oglašavanje u jugoistočnoj Evropi porasla za 7%!

REGION – U prošloj godini ulaganja u oglašavanje u jugoistočnoj Evropi porasla su za 7%, dosegnuvši vrednost od 1,17 milijardi evra, pokazalo je najnovije istraživanje „CANnual Report“.

Prema weCAN-u, mreži nezavisnih oglašivačkih agencija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, prošle godine ukupna ulaganja u oglašavanje Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Bugarske i Rumunije iznosila su 9% ukupnih ulaganja u oglašavanje u CEE regiji.

Tržište oglašavanja zabeležilo je rast u svim zemljama osim Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Agrokor kriza bila je ogroman šok za medijsko tržište u Hrvatskoj u 2017., budući da je proceneni budžet ove kompanije smanjen na 5 miliona evra prošle godine (za 50% manje u odnosu na 2016.), i budući da je donela kraj najvećoj hrvatskoj agenciji koja je upravljala ovim budžetom – Unexu.

Drugi veliki događaj bio je Sparovo preuzimanje Bille (REWE Group): kao rezultat toga, dodatnih 2 miliona evra godišnjih ulaganja u oglašavanje nestalo je s tržišta. „Iako je hrvatska privreda uopšteno zabeležila rast, tržište medija je doživelo pad od 1,4%. Srećom, tržište se oporavilo i sada je na putu stabilnog rasta,“ navodi se u CANnual Report 2018 izveštaju.

U Bosni i Hercegovini, ulaganja u oglašavanje smanjila su se za 8,7%, delom kao posledica finansijskih problema Agrokora koji ima snažno prisustvo na bosanskohercegovačkom tržištu kroz kompaniju Konzum. Ulaganja u digitalno oglašavanje iznosila su samo 6% ukupnog oglašivačkog prometa, što je daleko najniža vrednost u celoj CEE regiji. Mogući razlozi za nedovoljne investicije u digitalnu mrežu su jeftini televizijski oglasi, kao i nedostatak regulacije, standarda i merenja u Bosni i Hercegovini, navodi se u CANnual Report 2018 izveštaju.

Ulaganja u digitalno oglašavanje dosegnula su 222 miliona evra, što predstavlja 19% ukupnih ulaganja u oglašavanje u zemljama jugoistočne Evrope. Udeo interneta rastao je ili stagnirao na svim tržištima i premašio je štampu u ukupnim ulaganjima. Srbija je bila poslednja zemlja u kojoj je štampa imala veći udeo od digitala, ali zahvaljujući rastu od 24% u odnosu na godinu ranije, što Srbiju čini drugom u Evropi po digitalnom rastu prema IAB-u, štampa je na kraju posustala za digitalnim medijima i u ovoj zemlji.

Više informacija pronađite OVDE.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Logično je da raste. Konačno naši ljudi, polako shvataju važnost interneta i oglašavanja na istom. Retko koji biznis funkcioniše bez interneta. U budućnosti, sve će to preći na internet, tako da i u 2018. očekujem i više ulaganja od ovog procenta sad.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!