Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Tviter i blog potiskuju druge medije

Scena u kojoj brojni novinari ispred zatvorenih vrata skupštine Demokratske stranke čekaju rasplet „istorijske“ sednice i otkrivaju šta se dešava iza zatvorenih vrata zahvaljujući „tvitovima“ političara s one strane brave, samo je jedna od mnogobrojnih o sve većoj popularnosti društvene mreže Tviter. Zahvaljujući „mangupima“ u redovima tviteraša saznali smo kako teku razgovori o formiranju vlade, ko (ne)će biti novi ministri, kakva je sudbina Kosova u Evropskom parlamentu… mnogo pre zvaničnih saopštenja za javnost.
Poslanica Zelenih u Evropskom parlamentu Tanja Fajon napisala je na svom tviter nalogu da premijer Srbije Ivica Dačić još nije odlučio da li da dozvoli održavanje „parade ponosa” u Beogradu, a ozbiljnu konkurenciju tviterašima prave blogeri koji u svojim „dnevnicima“ komentarišu politička i socijalna zbivanja. Kulturolog mr Maja Vukadinović smatra da je „tvitovanje“ postalo svetski trend koji je veoma popularan i u Srbiji. Ona podseća da su „arapsko proleće“ svi svetski novinari pratili na Tviteru, a svaki „tvit“ Baraka Obame izaziva ogromnu pažnju i razna tumačenja.
„Prednost Tvitera u odnosu na Fejsbuk jeste upravo u kratkoj formi i ograničenom broju karaktera – to je danas najbrži kanal za prenos vesti i u te svrhe ga pre svega i treba koristiti. Političarima je neko došapnuo da tvitovi od 140 karaktera mogu da zamene davanje izjave za medije i propitivanje od strane novinara, pogotovo ako je neki ’zapaljiv’ događaj u pitanju. Zbog toga Tviter danas predstavlja veliku konkurenciju agencijskom novinarstvu“, ocenjuje naša sagovornica.
Po oceni internet-konsultanta Miloja Sekulića i osnivača sajta www.internetagencija.rs, tvitovanje je kod političara postalo (prolazna) moda koja je svoju kulminaciju imala oko izbora. Kao primer političara koga su izbori podstakli da se aktivira na ovoj društvenoj mreži, on navodi Mlađana Dinkića koji i sada redovno komunicira sa građanima na Tviteru, ali dodaje da su mnoge osobe i ranije pisale blog i koristile društvene mreže, kao što je na primer Gordana Čomić. Na pitanje – ko su najpopularniji blogeri i tviteraši u našoj zemlji, on kaže da su to estradne ličnosti, političari ali i pojedinci koji su na društvenim mrežama izborili status zvezda, makar se sakrivali iza lažnih ili satiričnih profila.
Jedan od najpopularnijih tviteraša Zoran Torbica, koji radi u Centru za razvoj interneta, procenjuje da u Srbiji ima sto hiljada tviteraša i objašnjava da se na Tviteru debatuje o temama koje nas sve muče, nemaju veze sa politikom, a mediji za njih često nisu (dovoljno) zainteresovani. „Jedna od mojih akcija koja je izazvala najveće interesovanje javnosti jeste ’udarna rupa’.
S obzirom da veliki broj ulica u gradu „krase“ rupe koje ugrožavaju bezbednost i pešaka i vozača, pozvao sam tviteraše da napravimo mapu grada i da crvenom bojom označimo ’problematične’ – uskoro se ceo grad ’crveneo’, gradski oci su reagovali i naložili ’Beograd putu’ da zakrpi rupe“, kaže Torbica. Jelica Greganović, pisac i dopisnica B92 iz Slovenije i jedan od najpopularnijih blogera u našoj zemlji, kaže da najčešće piše o sitnicama koje običan život znače i o „događajima i osećanjima koji nas neprimetno grade i određuju“.
Čitaoci njenog bloga uživaju u iskrenim ispovestima o lepotama i teškoćama odgajanja troje dece i prelistavajući „dnevnik srećne porodice“ dobijaju odgovor na pitanje – zašto je roditeljstvo najlepše i najodgovornije zanimanje na svetu. „Pisanje bloga za mene ujedno predstavlja i mogućnost da sačuvam i razvijam svoj maternji jezik, da uživam u njemu. Ipak, teme o kojima ja pišem najčešće nisu ’geografski osetljive’. Moje priče ne bi bile mnogo drugačije ni kada bih ih pisala u Srbiji ili nekoj trećoj državi. Tema mojih blogova i mojih knjiga jeste život posmatran kroz naizgled male, najčešće neprimetne stvari, koje postoje bez obzira na režim.
Upravo zbog toga i mislim da su važne i vredne pisanja. Moji blogovi, odnosno priče, samo su naizgled veoma lični, jer su njihovi glavni junaci moja porodica i prijatelji. Međutim, upravo mi pisma i komentari koje šalju čitaoci mojih knjiga ili blogova pokazuju da oni imaju osećaj da sam umesto njih napisala ono što oni doživljavaju i da su, zapravo, oni i njihovo okruženje junaci mojih priča i blogova“, kaže Jelica Greganović.

Izvor: Politika.rs
Autorka: Katarina Đorđević

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!