today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

TV stanice ne objavljuju netačne informacije o gledanosti!

Izvršni direktor agencije AGB Nielsen Media Research Darko Broćić specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri televizije „manipulišu“ informacija o gledanosti TV programa, na koji način funkcionišu piplmetri u Srbiji, kao i šta objektivna istraživanja kažu – koja TV stanica u Srbiji je najgledanija.

Koliko različitih istraživanja radi Vaša agencija na dnevnoj bazi s obzirom da postoji više parametara koja služe za upoređivanja televizija jednih sa drugima?
Do skora, AGB Nielsen Media Research se isključivo i jedino bavio merenjem gledanosti TV programa. To je bilo jedino istraživanje koje smo radili. Pored merenja gledanosti, u sklopu istog projekta radi se i monitoring klasičnog TV oglašavanja na najznačajnijim TV stanicama u zemlji. U ovom trenutku, tim monitoringom je obuhvaćeno ukupno 26 TV stanica. Inače, The Nielsen Company je ubedljivo najveća istraživačka kompanija na svetu i bavi se svim vrstama istraživanja. Deo kompanije, poznatiji kao AGB Nielsen, specijalizovan je isključivo za merenje auditorijuma. Merenja televizijskog auditorijuma su vrlo kompleksna i rezultati se mogu analizirati korišćenjem čitavog niza različitih varijabli. Svaka od njih je za nešto važna. Ipak, udeo u ukupnom TV auditorijumu ili Audience Share je verovatno najbolji pokazatelj snage jedne TV stanice. Audience Share dobija se na osnovu ukupnog broj ljudi koji su gledali bar deo programa neke TV stanice, i, s druge strane, na osnovu podatka o tome i koliko dugo se taj program gledao. Zato je Share ili Udeo TV stanica u ukupnom TV auditorijumu nešto što se najčešće koristi.

Da li televizije „umeju“ da manipulišu informacijama o istraživanjima gledanosti ili ih zaista prenose u onako kako ih dobijaju od vas?
Do sada nije bilo slučajeva da TV stanice objavljuju netačne podatke. Bilo je, međutim slučajeva, da objave samo deo informacije, naravno onaj koji im najviše odgovara. Otuda se javljaju slučajevi da se ponekad objavljuju podaci samo za neku emisiju, samo za neki deo dana, ili samo za neku ciljnu grupu. Najčešće, TV stanice objavljuju samo podatke o gledanosti komercijalnih TV stanica (bez informacije o gledanosti programa javnog servisa) ili pak informacije o gledanosti u okviru neke ciljne grupe (18-49 godina, na primer).

Možemo li reći da televizije iskorišćavaju podatke ukoliko ograniče informaciju ili objave samo ono što njima odgovara? Da li imate neke mehanizme praćenja izlaganja ovih informacija?
Kada se pruži informacija na primer o gledanosti samo ‘komercijalnih TV stanica’, šira javnost je ta koja ostaje uskraćena za podatak o gledanosti programa javnog servisa. Profesionalci koji se bave TV biznisom (ljudi iz televizija, medijskih agencija, veliki oglašivači…) nemaju taj problem jer su, manje-više svi, redovni korisnici našeg servisa, bilo da su direktni klijenti, bilo da posredno imaju informacije od svojih agencija. Oni svi jako dobro znaju kakva je situacija što se tiče gledanosti najvažnijih TV stanica jer na dnevnoj bazi dobijaju informacije o tome. Takođe, mi kao agencija dajemo mesečne preglede TV scene Srbije koji su javni i koji se mogu naći na sajtu IAA (International Advertising Association – Serbian Chapter) – www.iaa.rs. Naravno, reč je o jednoj, ali najbitnijoj informaciji – udelu u ukupnom TV auditorijumu po mesecima.

Koja se sve tehnika koristi za praćenje gledanosti? Da li se i dalje koriste piplmetri i po kom principu oni funkcionišu?
Podaci o gledanosti TV stanica u našoj zemlji dobijaju se isključivo elektronskim merenjem gledanosti uz pomoć piplmetara i to je standard koji se primenjuje u svim razvijenim zemljama sveta. Radi se o posebnim uređajima za merenje gledanosti koji su instalirani na reprezentativnom uzorku od ukupno 880 domaćinstava sa teritoriji Srbije bez Kosova. Merenja se obavljaju svakodnevno na populaciji staroj 4 i više godina. Prosečan dnevni uzorak na osnovu koga zaključujemo šta Srbija gleda, iznosi oko 2.500 pojedinaca. Bitno je napomenuti da se ista metodologija, isti uređaji, isti softveri itd. koriste u svim zemljama u kojima je Nielsen provajder podataka, pa tako i u Srbiji. Nema razlike u Nielsen-ovim standardima između Amerike, Australije, Italije, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Grčke, Libana ili Filipina.

Osim praćenja gledanosti televizija, koje su još oblasti u kojima vršite istraživanja?
Pored svakodnevnih merenja gledanosti TV programa, poslednjih godinu dana smo počeli da radimo i merenje Internet auditorijuma. To je projekat koji se još razvija. Veliki broj najznačajnijih sajtova je već uključen u ovo merenje. One koji se nisu do sada uključili, pozivam da to urade.

Ako je parameter objektivnost i celokupan program, koja je televizija najgledanija u Srbiji?
Najgledanija TV stanica u zemlji je prvi program Radio televizije Srbije. Preciznije, tokom 2012. godine (period 1. januar – 13. maj 2012.) najznačajnije TV stanice u zemlji su ostvarile sledeće udele u ukupnom TV auditorijumu (podaci se odnose na ukupnu populaciju staru 4 i više godina):
RTS 1 – 25,1%, PINK 19,8%, PRVA – 15,9%, B92 – 7,8%, RTS 2 – 3,4%, HAPPY – 2,7%, AVALA – 2,7%, STUDIO B – 1,0%, RADIO TELEVIZIJA VOJVODINE 1. program – 0,9%, ULTRA – 0,8%, SVE OSTALE TV STANICE UKUPNO – 19,9%.

Autor: Mirjana Marić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!