Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

TV je definitivno i dalje vladar!

Viktorija Dejvis, potpredsednik i direktor za zemlje jugoistočne Evrope kompanije Discovery Networks za centralnu i istočnu Evropu, Bliski istok i Afriku (Discovery Networks CEEMEA), specijalno za Marketing mrežu govori o The Future of TV Advertising istraživanju, da li je TV i dalje „vladar“ i koja je najveća pretnja TV advertajzingu.

Šta nam možete reći o The Future of TV Advertising, izveštaju koji je objavljen 2014 godine? Koji je bio razlog za sprovođenje ovog istraživanja?
The Future of TV Advertising je najnoviji izveštaj Discovery mreže, rađen u saradnji sa Future Foundation i Research Now organizacijama, koji analizira kako je tehnološki napredak uticao na način na koji doživljavamo i konzumiramo medije, kao i kakav je uticaj imao na televiziju od 2010. do danas. Izveštaj takođe pokušava da istraži na koji način se menja TV reklamiranje i kakav će to uticaj u budućnosti imati na gledaoce centralne i istočne Evrope, Bliskog istoka i Azije. Istraživanje je obuhvatilo preko tri hiljade gledalaca u 10 CEEMEA zemalja: Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Rusiji, Južnoj Africi, Turskoj, Ukrajini i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a praćen je intervjuima sa ekspertima iz ove oblasti. Razlog istraživanja je nastojanje kompanije Discovery Networks da pruži svojim advertajzing partnerima uvid u advertajzing trendove na tržištima zemalja CEEMEA regiona. U isto vreme, mi se trudimo da pružimo našim advertajzing partnerima dodatne vrednosti, tako što istražujemo kako mogu da se povežu sa potrošačima izvan ustaljenih, tradicionalnih okvira, kao i koje tehnike će doneti najbolje rezultate u budućnosti. Mislim da jedino na ovaj način možemo da izgradimo jake i kvalitetne veze između naših kanala i brendova naših klijenata.

Da li je TV i dalje „vladar“?
TV je definitivno i dalje vladar i to nam rezultati i brojke pokazuju! Više od polovine naših ispitanika iz CEEMEA zemalja je reklo da gledaju TV program više od tri sata svakog dana, pri čemu 1 od 6 gleda preko pet sati dnevno. Brend kanala je veoma važan, i imati snažno brendirano okruženje je važno za snažne brendove kao što je Discovery. Čak 60 odsto naših CEEMEA ispitanika vidi TV kanale kao indikator kvalitetnog programa. Preko 70 odsto CEEMEA ispitanika je zadovoljno što reklame i sponzorstva finansiraju njihovo gledanje televizije i slažu se da bi kvalitet programa bio ugrožen bez reklamiranja. Ispitanici iz CEEMEA zemalja takođe pokazuje kontinuirani entuzijazam za gledanje televizije i otvorenost prema raznim načinima reklamiranja. Ovo je, zapravo, veoma uzbudljivo vreme za TV industriju, a i za gledaoce koji uživaju veću slobodu i imaju više mogućnosti pristupa interaktivnim sadržajima preko raznih uređaja.
U isto vreme, važno je dodati da se TV prostor menja i nudi mnogo usmerenije ponude oglašivačima. Tematski kanali sada pružaju mnogo bolji kvalitet, usmerene komunikacione platforme, i ovo je ključno u razvoju srpskog i regionalnog tržišta reklamiranja. Discovery je vodeći internacionalni pay-TV brend u Srbiji i to nas stavlja u sjajnu poziciju koja nam omogućava da podignemo standarde na lokalnom tržištu.

Koja je najveća pretnja TV advertajzingu?
U poslednje vreme dešava se prava eksplozija novih tehnologija koje su omogućile nove načine konzumiranja medija. Cilj kontinuiranih istraživanja je da ostanemo u toku sa novim dešavanjima i da istražimo uzbudljive nove mogućnosti. Trudimo se da budemo otvoreni za nove mogućnosti i da ne posmatramo nova dostignuća kao pretnju, već kao izazove i mogućnosti koje možemo da iskoristimo. Mislim da pitanje ne bi trebalo da bude o pretnjama, već o tome na koji način možemo da izađemo u susret izmenjenim potrebama naših gledalaca i kako da komunikaciju oglašivača i korisnika podignemo na viši nivo, van okvira tradicionalnih metoda.

Koji su globalni trendovi u oblasti TV advertajzinga?
Nema sumnje da je trenutno najdinamičniji period još od nastanka televizije. Digitalizacija na globalnom nivou je jedan od trendova koji će nastaviti da utiče na televiziju još dugo. Prodor interneta, prisustvo mobilnih uređaja i raznovrsnost izbora stvaraju nove obrasce ponašanja gledalaca, koji imaju ogroman uticaj na industriju. U tom smislu, Discovery je uvek ulagao u istraživanja o preferencijama gledalaca u oblasti tema, žanrova, kako i kada žele da prate TV sadržaje, da bismo bili sigurni da je naša ponuda usklađena sa njihovim željama. U isto vreme, praćenje programa preko raznih uređaja omogućava veću prenosivost sadržaja, aspekt koji mi pažljivo pratimo, kako bismo mogli da obezbedimo najbolje dodatne vrednosti za naše partnere. Gledaoci žude više nego ikada za dobrim programom, s obzirom na to da sada mogu da pristupe sadržajima, bilo kada, bilo gde.

Kakvi su vam planovi za Srbiju u narednom periodu?
Veoma smo ponosni na činjenicu da su Discovery Channel i TLC lideri i među ženskom i među muškom publikom u Srbiji, kada su u pitanju dokumentarni programi, pa zato težimo da nastavimo da proizvodimo kvalitetan sadržaj kako bismo da zadovoljili znatiželju gledalaca i povećali gledanost. TLC je vodeći ženski dokumentarni “lifestyle” kanal u Srbiji, pa je važno da ga još više približimo srpskim fanovima, a nastavićemo i sa razvojem IDx kanala specijalizovanog za misterije i neizvesnosti, koji smo lansirali prošle godine u regionu. Od sticanja većinskog udela u Euorosportu u 2014. ovaj kanal je sada integrisan u našu ponudu u Srbiji, tako da smo sada najviše fokusirani na oblasti sporta i dokumentarnih programa.
Prošle godine smo u Srbiju doveli Dejva Salmonija, jednu od najpoznatijih ličnosti Animal Planet-a, kako bi se upoznao sa gledaocima i poslovnim partnerima. Ove godine takođe planiramo da u posetu Srbiji dovedemo još jednu izuzetno poznatu ličnost koja je jako popularna i voljena među gledoacima ovde, i to sa TLC kanala! Znamo koliko je fanovima važno da se susreću sa zvezdama Discovery-a i uživo i trudimo se da to upriličimo.
Veoma mi je drago i što mogu da objavim da će TLC ove godine biti glavni sponzor Kolektivnog venčanja, koje se održava u Beogradu, 17. maja. Podržavamo lokalna dešavanja, posebno što se ovo održava u pravo vreme za najavu našeg uzbudljivog programa o venčanjima u junu. Volimo da slavimo ljubav!

Koliko su zahtevni gledaoci u Srbiji i koje vrste emisija su ovde najpopularnije?
Kontinuirano istražujemo ukuse gledalaca u vezi sa sadržajima – znamo kako i kada žele da gledaju TV program, i još više, koje žanrove preferiraju. Srpski gledaoci su zahtevni i u poslednje vreme smo primetili povećano interesovanje gledalaca za neverovatne priče – bilo da su o preživljavanju, tehnologiji, nauci, inženjeringu, medicini, porodičnom životu ili podizanju dece. Više nego ikad, gledaoci žele priče i likove sa kojima mogu da saosećaju i koji pokreću njihove emocije.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!