TV i dalje najjači medij u Hrvatskoj!

REGION – Hrvatski Telekom, Lidl, Tele2, Konzum i Kaufland najveći su oglašivači u hrvatskim medijima u 2018., a oblasti privrede koje najviše ulažu u oglašavanje jesu trgovina, telekomunikacije i finansije. Prema podacima agencije Ipsos, 15 najvećih oglašivača u oglašavanje u svim medijima u prošloj godini uložilo je više od 3,68 milijardi kuna.

Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) prenosi da se i prošle godine najviše oglašavalo na TV-u, na šta je otišlo otprilike polovina od ukupnog iznosa neto budžeta, piše nedeljnik Lider.

Nakon TV-a sledi online – social, search, premium display i video sa 20%, zatim dnevne novine i časopisi sa oko 13%, procenjuje Božidar Abramović, član Uprave HURA-e. Oglašivači i dalje najviše ulažu u TV zbog visokog i brzog dosega, a cena je po dosegu kod određenih ciljnih grupa najjeftinija.

Online pak raste iz godine u godinu zbog dostupnosti i povećane upotrebe usluga dostupnih na internetu, fiksnom i mobilnom, dok je spoljno oglašavanje u blagom porastu jer mu doseg nije ograničen na određenu ciljnu grupu.

Abramović ističe da je procenjeni iznos uložen u oglašavanje u glavnim hrvatskim medijima od 1,5 do 1,7 milijardi kuna, što ne uključuje razvoj kreativnih rešenja ili upravljanje odnosima sa kupcima (CRM – customer relationship management).

– Najviše se može širiti u online oglašavanju i razvoju online medija, ali kako se danas sve više kupuju smart TV uređaji koji imaju direktan pristup internetu, pa tako i YouTube-u, da li je YouTube na smart TV-u – TV ili online, pita se Abramović.

– Prostor za širenje pokazuje se i u spoljnom oglašavanju. Go2Digital sa svojim video ‘citylightsima’ otvorio je nove mogućnosti. Nastavio se razvoj novih formata digitalnog spoljnog oglašavanja koji će privući dodatni novac. Osim toga, spoljno oglašavanje postaje važnije zbog sve veće fragmentacije drugih medija. U 2019. očekujemo dalji rast u online oglašavanju i rast investicija u spoljno oglašavanje koje dolazi pojavom digitalnih i drugih formata. Stvaranje podataka za efikasniju kupovinu online oglašavanja (DMP – data management platform). Nastaviće se trend da oglašivači sve više osluškuju i prate interese ciljne grupe te svoj medijski miks bolje prilagođavaju specifičnostima ciljne grupe – rekao je Abramović za Lider.

Izvor: Lider


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari