Stručni tim IAB Serbia, asocijacije za promociju i razvoj digitalnog oglašavanja u Srbiji, objavio je podatke o proceni vrednosti domaćeg digitalnog tržišta u 2013. godini. Procena se na godišnjem nivou vrši na osnovu uvida u tržišne tokove, a procenjene vrednosti predstvaljaju neto iznose dobijene primenom popusta na rate-card cene oglašavanja, pri čemu nisu uključene agencijske provizije.
Na osnovu ovogodišnje Adex studije, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji je sa 2012. na 2013. poraslo za celih 13,41%, što znači da je ukupna potrošnja na onlajn oglašavanje u 2013. procenjena na 16.240.000 evra.
Najveći udeo u ukupnoj vrednosti tržišta i dalje ima displej oglašavanje (50,68%), odnosno oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima na domaćim veb i mobilnim sajtovima, koje oglašivači koriste za pozicioniranje svojih brendova i komunikaciju propagandnih poruka ciljnim kupcima. Najveći doprinos rastu tržišta dalo je oglašavanje na društvenim mrežama (26,83%), od kojih je najpopularniji Fejsbuk, kao i oglašavanje na internet pretraživačima (26,6%), od kojih je na našem tržištu najdominantniji Gugl. Rast srpskog digitalnog tržišta je i u 2013. godini bilo iznad evropskog proseka koji je objavio IAB Europe (11,50%), ali je manji od prosečne stope rasta u centralno-istočnoj Evropi, koja iznosi celih 21,20%.
Srbija je jedna od 26 zemalja Evrope koje su i ove godine učestvovale u proceni vrednosti tržišta digitalnog oglašavanja Adex 2013.
Celokupnu prezentaciju Adex Serbia 2013 možete da preuzmete na sajtu IAB Serbia.