today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Tržište marketinških komunikacija u Srbiji u 2017. zabeležilo rast!

Marketing mreža organizovala je prošle nedelje otvorenu debatu na temu Agency THINK TANK – Keep it 100, a u okviru koje su bili predstavljeni ključni rezultati #AgencyReport18, prve dubinske analize agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija.

O rezultatima i budućim trendovima govorili su predstavnici agencija obuhvaćenih istraživanjem, među kojima su i Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications; Rade Marković, CEO, Reprodukcija; Anđelko Trpković, CEO, Publicis One/MMS Communications; Branka Batričević, Client Service Director, Drive Agency; Nenad Milić, CEO, Havas Adriatic; Vesna Ćeranić, Executive Partner, Executive Group; Zoran Ivanović, CEO, Web Media Agency; Draško Roganović, CEO, MPG Plus; Darko Natalić, Account Director, Grayling; Milivoj Đorđić, CEO, SmartPoint Adria i drugi.

Studija #AgencyReport18 pokazala je da je u periodu od 2012. do 2017. otvoreno čak 136 novih agencija, od čega je najviše novootvorenih agencija za tržišne komunikacije (60), zatim agencija za digitalne komunikacije (30) i agencija za odnose s javnošću i komunikacije (26). U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje čak 288 pravnih lica (bez preduzetnika).

Agencije koje su bile predmet analize posluju u najvećem procentu (30 odsto) od 6 do 10 godina, kao i od 0 do 5 godina i od 11 do 15 godina (po 24 odsto).
Ukupan poslovni prihod na nivou cele industrije iznosio je u 2017. godini 45,2 milijardi dinara, što je povećanje od 2,36% u odnosu na 2016. godinu. Ukupna neto dobit na nivou cele industrije u Srbiji u prošloj godini iznosila je 2,5 milijardi dinara, što je rast od 6,09 odsto u odnosu na 2016.

Po poslovnom prihodu u 2017. najveće tržišno učešće imaju agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja 45,04 odsto. Ova grupacija agencija ostvarila je poslovni prihod od oko 20,3 milijarde dinara, dok je neto dobit nešto više od 700 miliona dinara.

Agencije za tržišne komunikacije u prošloj godini, sa tržišnim učešćem od 26,30 odsto, prihodovale su na nivou grupacije od 112 pravnih lica skoro 12 milijardi dinara, a ukupna neto dobit na kraju godine bila je oko 698 miliona.

Pad neto dobiti na nivou industrije zabeležile su samo agencije za odnose s javnošću i komunikacije (-12 odsto), agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja (-19,75 odsto), kao i agencije za organizaciju sajmova i drugih događaja (-26,76 odsto).

Kada je u pitanju broj zaposlenih na nivou industrije, agencije u Srbiji zapošljavaju preko 3.700 ljudi. Najviše zapošljavaju agencije za tržišne komunikacije (1.411), iako su u 2017. zabeležile najmanji procenat novozaposlenih od svega 1,73% u odnosu na 2016. godinu. Agencije za spoljno oglašavanje zapošljavaju 558 ljudi, a agencije za digitalni marketing 443.

Zarade u oblasti tržišnih komunikacija su iznad prosečne plata u Srbiji. Prosečna neto plata zaposlenih u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja bila je najveća na nivou cene industrije, a iznosila je u prošloj godini oko 700 evra, dok agencije za tržišne komunikacije i agencije za marketinška i društvena istraživanja svoje zaposlene plaćaju oko 600 evra. Najmanje neto zarade su u agencijama za kliping i analizu medija oko 250, kao i u agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja oko 320 evra.

#AgencyReport18 analiza pokazala je da tržište marketinških komunikacija u Srbiji beleži rast po svim finansijskih parametrima, ali je s druge strane primetan i veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u ovoj industriji, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, moglo da dođe do prezasićenja tržišta i borbe velikog broja agencija za mali deo tržišnog kolača.

Cilj ove analize bila je analiza tržišta za 2017. godinu, odnosno sticanje uvida u stanje u industriji, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima. U pitanju je jedinstvena istraživačko – izveštajna platforma koja ima višestruku namenu i dalekosežne uticaje na tržište marketinških komunikacija u Srbiji.

Agency Report dugoročan je projekat Marketing mreže i realizovaće se svake godine. Projekat je upotpunosti u skladu sa misijom i vizijom Marketing mreže u vezi sa transparentnošću, razvojem i usklađivanjem tržišta u Srbiji sa tržištima razvijenih zemljama sveta.

Hvala Chapter 4, ZLATIBORAC, Heineken Srbija, Smart Plus Research i Superdot na podršci oko organizacije događaja!

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!