today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Trendovi u dizajnu koje kreira vreme

Dizajn uvek prati ono što se događa oko nas, a 2020. i 2021… Uh! Šta reći? Da su proteklih godinu i po dana bile pre svega čudne i izazovne je nekako blago rečeno.

Brze promene i svet koji je po hitnom postupku morao da se prilagodi na nešto novo sa čim do sada nije imao iskustva. Iz jednog sveta uskočili smo u drugi preko noći i možda još nesnađeni i nenađeni bili smo prinuđeni da nastavimo normalno da radimo i fukcionišemo, da se nosimo sa svim izazovima i ne odustanemo od kreativnosti koja nam je prirodna i nekako Bogom data. Morali smo da nastavimo da kreiramo i dizajniramo. Na tome nam svima čestitam.

Kada je reč o trendovima, nameće se osećaj da ova vremena još jače diktiraju teme i trendove, a ne obrnuto.

Industrija je morala brzo da odgovori – u realnom vremenu, promišljeno i oprezno, ali često i intuitivno. Svi koji su se prilagodili izazovima u datom trenutku, donekle promenili način na koji razmišljaju i rade, uspeli su da se održe, pa čak i iskoriste trenutak, ma koliko to zvučalo grubo.

Očigledan je porast proizvoda koji promovišu imunitet, zdrav život, prirodu i ekologiju.

Iako je taj trend odavno prisutan na marginama tržišta i fokusa vodećih brendova u poslednjih 10-ak godina kroz organic, bio, vegan, eco i fit proizvode, ideja oponašanja prirode, prirodnog svetla, mekših, zemljanih ili pastelnih boja i tonova, minimalističkog dizajna je nešto što sada više nego ikada vidimo u praksi. Ekspanziju doživljavaju i manji craft proizvođači čiji proizvodi obećavaju da nam je nešto što je prirodno na dohvat ruke.

S druge strane, vidimo i pomak u vizuelnoj komunikaciji, koja je sada konkretnija, direktinija i u grafičkom smislu smelija. Klasična „organska“ tipografija je sada postala geometrijska, ima 3D prizvuk, pojačane teksture i „jače“ boje koje malo „viču“ na nas, opominju nas, privlače pažnju i uzvikuju „imunitet!“ ili „zdravo!“

Zapravo, tipografija ubrzano postaje veliki simbol inovacija u grafičkom dizajnu, koristeći sve najmodernije tehnike na neočekivane i maštovite načine. Nastala je jedna nova, autentična i vrcava forma koja u nekim slučajevima dobija obrise postmodernističkog humora.

U tom smislu, da li ste pored te geometrijske forme i povratka 3D tipografije primetili da se negde na mala vrata provukla i jedna sasvim nova „forma bez forme“, koja krši sva pravila koja smo godinama učili i primenjivali kao „oče naš“? Pomalo nečitka, bez poravnjanja, velika, mala slova, totalno slobodna i bezgranično zabavna? Pa da, šta smo mogli da očekujemo, uzimajući sve u obzir!? Samo jedan mali preslikani haos!

Razvoj tehnologije i softvera je omogućio lakšu i bržu upotrebu 3D dizajna. Ruku na srce, nije to ništa novo, ali 3D jeste i biće još prisutnija forma kroz razne kanale komunikacije, nebitno da li je reč o digitalnom ili print svetu. Ono što do skora nismo mogli da izvedemo, ili je bilo ekstremno komplikovano za produkciju, sada je sastavni deo našeg radnog okruženja. Dizajn će u skoroj budućnosti biti usmeren ka neverovatno realističnim grafičkim rešenjima, delom ili u potpunosti. Mix sa fotografijom ili ilustracijom već vidimo kao deo trenda.

Taj trend će se dopuniti sa „pixel“ dizajnom koji smo nasledili iz predhodnih godina, a koji je izgleda i dalje interesantan. Pomalo detinjast, jednostavan i retro, na jedan moderan i nov način može da pomiri sve stilove u jednom.

Šarene geometrijske forme su takođe i dalje tu. Veliki blokovi i „čvrsti“ oblici često sa jakim bojama i obrisima mešaju se i ujedinjuju dajući bezgranične kombinacije koje volimo i ne odričemo ih se još.

Nešto što je već prisutno ali ima tendenciju da će nastaviti da se razvija na polju komunikacije i grafičkog dizajna je korišćenje i upotreba originalnih ilustracija. Originalna ilustracija već ima svoje prepoznatljivo mesto kada su u pitanju logotipi, brendiranje, piktogrami, plakati, web dizajn i sl, a možemo naslutiti da će u narednom periodu trend dizajna u ilustraciji biti prilagođen i likovima iz crtanih filmova. Biće to interesantna mešavima vredna eksperimentisanja kojoj se radujemo, jer kao da nam svima malo nostalgično nedostaje smeha i detinjarija.

Trend „online“ komunikacije je dizajn emoji-a doveo na viši nivo. Osim na platformama, emotikoni postaju sve popularniji, čak i centralni fokus komunikacije. Oni ohrabruju interakciju, stvaraju reakciju i odgovor, lako prenose raspoloženje i osećanja, zabavni su i neobavezni. Njih ćemo se teško „ratosiljati“ i u godinama koje dolaze, pa će biti zabavno pratiti odgovor kreative, njhovu nadogradnju, adaptaciju i upotrebu u dizajnu.

Shodno vremenu u kojem živimo, izolovani i poludeli dizajneri širom sveta su polako ali sigurno počeli da se koriste jednim malim ali zabavnim trikom privlačenja pažnje, a to je dizajn optičke iluzije. Što više gledate, to vam je interesantnije. Gledate a niste baš sigurni ni šta… Da li je to odgovor na okolnosti u kojim živimo, pokazaće vreme… Jeste zabavno, jeste privlačno, ali koja je funkcija, osim da zainteresuje, zbuni, intrigira?

Primetan je i jedan mikro trend: kasični crno-beli efekat, mekan, suptilan, sablasno primamljiv. Uključite televizor popodne i naletite na stari crno-beli film, svi smo bili tamo. Koliko je teško isključiti ili prebaciti kanal? Postoji magični, gotovo hipnotički šarm i osećaj nostalgije. Mir. Ovaj trend grafičkog dizajna ima isti efekat. U svetu gde sve vrvi od boja, ova jednostavna „kolorna“ šema stvara posebnu atmosferu i naglašava niz drugačijih elemenata: pokrete, senke, animaciju, sadržaj… Mekše na očima napregnutim satima na računaru i mobilnim telefonima.

Dvotonski i jednobojni dizajn omogućava dizajnerima da stvore i naglase atmosferu. Dizajnerima je lako da koriste monohromatske filtere i eksperimentišu sa dvobojnim tonovima, a istovremeno ostavljaju prostor da se zaista izraze. Još jedna pozitivna strana ove vrste dizajna je primarni osećaj strukture i harmonije. Postoji ideja da vreme provedeno ispred računara „gura“ potrebu za opuštenijim, mirnijim temama na web-u, a boja je jedan od odgovora. Ona stvara jedinstvenu celinu i naglašava emotivni efekat same boje.

Ako bi se svet gledao i merio po dizajnu, optimizam je neosporan. Svet se neće zaustaviti, ni potreba za sledećom novom uzbudljivom inovacijom, sledećom velikom kreacijom i trendom. Ako želite da uskočite u taj svet, morate ga voleti i uvek biti pomalo luckasti, detinjasti i željni igre; aktuelni i dinamični a nikako apatični, dosadni i pesimistični. Da li je dizajn u boji ili mohohromatski, organskih ili striktnih formi, realističan ili apstraktan i nije ni toliko bitno, jer trendovi se menjaju. Ono što se ne menja jeste činjenica da je dizajn prisutan i bitan deo svakodnevnice svakog od nas i da svet ne možemo zamisliti bez dizajna, boja, oblika i forme.

Probajte i videćete!

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Lorina Krnjajski, Art Director, T&T Brand Factory

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,87 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!