Tražite ideju za CSR – na pravom ste mestu!

Imala sam nameru da ovog meseca pišem o Oskarima, o tome kako nagrade gube značaj i publiku jer su sve bitnije reakcije ljudi i to koliko se o vašem proizvodu (u ovom slučaju filmu) priča u realnom svetu, koji uključuje društvene mreže. Htela sam onda da uspostavim paralelu s marketinškim kampanjama i zapitam se koliko su priznanja bitna, a koliko je presudan efekat onoga čime se bavimo na pripadnike naše ciljne grupe. A onda sam pogledala Promising Young Woman, koji je nominovan, između ostalog, i za najbolji film, pa sam se setila da postoji nešto bitnije i urgentnije čime bi se valjalo pozabaviti.

Već sam pisala o odgovornosti brendova i agencija prema društvu ka kom plasiramo svoje usluge, a dobre CSR kampanje su jedan od načina da doprinesemo promeni nabolje. Ukoliko zaista želimo da dovedemo do promene, poslujemo etički i stanemo iza poruke u koju duboko verujemo – bitno je da odaberemo cilj društveno odgovorne kampanje koji se poklapa s vrednostima naše agencije ili brenda koji zastupamo.

Od početka ove godine, uz borbu s Kovid-19 krizom, fokusirani smo na značajne društvene probleme koji isplivavaju, a sada se konačno i daleko čuju. Ovo se događa zahvaljujući činjenici da digitalni prostor, pored toga što ponekad omogućava život u mehuriću i okruživanje samo jednim tipom ljudi i pogleda na svet, iskorišćen na pravi način, podstiče podizanje svesti i otrežnjenje. U ovom najlepšem obliku uvezivanja s tuđim iskustvima i relevantnim izvorima informacija, on podržava dalji razvoj kritičkog mišljenja.

Jedan od profila na Instagramu koji je skrenuo pažnju na bitne društvene probleme, značaj navođenja izvora i razrušavanja stereotipa, i koji je u velikoj meri odgovoran za otkrivanje opasnih Telegram grupa na kojima je kružila osvetnička pornografija, jeste @kriticki. Ako tražite ideju za CSR, evo pravog mesta da se zapitate čemu prvom da posvetite pažnju.

Mlada žena koja stoji iza ovog profila studira medije u Sloveniji i na najbolji način pokazuje koliko informisanost, osvešćenost, spremnost na dijalog i razumevanje suštine problema mogu da pomognu njegovom rešenju. Devojka se u samo stotinak dosadašnjih objava, pored osvetničke pornografije, bavila temama akušerskog nasiljarodnog jaza u platamanestalim bebama u Srbijimizoginijom i nasiljem na televizijiodsustvom empatije prema žrtvama silovanjaameričkim eksepcionalizmom i mnogim drugim o kojima se nije dovoljno ili nije dovoljno argumentovano govorilo.

Ne samo da ovaj profil može inspirisati vaš naredni CSR projekat, već možete doći i do informacija o drugim profilima koji deluju na sličan način i pronaći influensere koji svoj uticaj koriste da promene svest i podstaknu akciju. Ono što je zajedničko ovim profilima jeste polazak od individualne odgovornosti – na pojedincu je da digne glas, a udruženi pojedinci mogu dovesti do sistemske promene. Verujem da svi želimo da budemo njen deo i da se borimo s problemima o kojima smo do sada uglavnom ćutali ili ih posmatrali iz samo jedne perspektive. Konačno, ako možemo da utičemo na promenu ponašanja potrošača, pravi je trenutak da i mi svoj uticaj usmerimo na širu javnost i razvitak društvene svesti i odgovornosti. Na koju god temu da se fokusiramo, ne možemo da pogrešimo.

Autorka: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma


Oceni tekst

1,00 od 5
Loading...

Komentari