Transparentnost znači otvorenost tržišta!

Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Stefan Svičevićem Konceptom, izvršnim menadžerom agencije Marketing Concept Biz.

Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18? Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Pažnju su mi privukli IPSOS i Marketing Mreža. Motiv za učešće na projektu je upravo transparentnost kao i jednako tržište za sve agencije u Srbiji. Mislim da centralizovanim odlučivanjem u oblasti marketinga se postiže suprotno, agencije koje su registrovane u Beogradu ili Novom Sadu su po podrazumevanju dobile sve najače kompanije po budžetima za marketing i to na nacionalnom nivou. Međutim, na ovom projektu videćemo da i u drugim gradovima postoje agencije koje podjednako dobro mogu raditi sa kompanijama ili u saradnji sa agencijama iz pomenutih gradova na svom lokalu.

Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija? Šta je za Vas transparentnost?
Danas je transparentnost poslovanja diskutabilna u određenom smislu. Sva pravna lica su vidljiva u APR-u, ali šta sa tim. Kod agencije su u pitanju osnivači i ličnosti koje bar na lokalu zbog birokratije budu vrlo često manje važne službenicima od pečata na kome ima njihovo ime i prezime. Važno je imati u vrednosnom smislu mrežu agencija sa malo više informacija, promet je samo jedan finansijski pokazatelj. Kada uzmemo u obzir prisustvo većeg broja banaka na tržištu Srbije i to većinom stranih onda shvatimo da strani investitori i kompanije favorizuju banke iz centrala u tim zemljama. Da li to znači da isto treba primenjivati sa angažovanjem agencija kada su gradovi u Srbiji u pitanju i njihovo učestvovanje u nacionalnim projektima.

Za mene transparentnost znači otvorenost. Šta znači da nekom pokažete izvod koliko ste primili ovog meseca, ako ta osoba ne razume šta vi radite i koje su vrednosti koje posao nosi. Dakle ključ je u pravim informacijama koje će drugi moći da razumeju u suštinskom smislu, a ne samo gledajući formu. Za mene je veća transparentnost ispričati kako je nastao naziv, logo i poslovna filozofija kompanije sa sve vizijom nego pokazati neki godišnji finansijski izveštaj što smatram da je mnogo lakše s’obzirom na razvoj bankarskog sektora.

Za našu agenciju, važno je ….
Marketing Concept sa Biz dodatkom je svetska terminologija u oblasti marketiga kreirana od najvećih marketinških gurua poput Filipa Kotlera. Srž savremene poslovne filozofije je orijentisanost na kupce, klijente, korisnike…bAko to prenesemo na naše tržište Srbije sve treba da postoji zbog njih: fakulteti zbog studenata, fabrike zbog kupaca, hoteli zbog gostiju itd. Po meni nije važno ko je iz kog grada i gde mu je sedište firme, nego šta može da uradi kvalitetno za svog klijenta. Zato napominjem da agencije iz Kragujevca najbolje poznaju poslovanje u svom gradu i kada neko radi kampanju ili posao za kompaniju na nacionalnom nivou treba ozbiljno pristupiti angažovanju kolega na lokalu (u budžetskom smislu i po sistemu imam u vidu da za uslugu na lokalu odvojim deo sredstava).

Poslovne komunikacije su relativno dobre, mogu navesti primer da će neko biti vrlo ljubazan i neće platiti uslugu jer smatra da ste jedna nebitna provincijska agencija koja je dužna da radi besplatno za npr. glavnu agenciju iz Beograda ili situacija da će biti tvrdi pregovori koji će rezultirati valjanim angažovanjem lokalne agencije sa plaćanjem po dogovoru (ugovoru) i dugoročnom saradnjom u obostranom interesu.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari