Transparentnost tržišta biće jedan od najvećih izazova struke u 2019.

Smanjeni budžeti i nestručan kadar (po 34 odsto), transparentnost tržišta (27 odsto), kao i nedostatak mladih talenata (26 odsto), ključni su izazovi koji će obeležiti 2019. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom Smart+ Research.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku preko 200 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na petom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2019, koji je održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Ispitanici su naveli i da će najdominantniji trendovi sa kojima će se struka susresti u 2019. godini personalizacija sadržaja, integrisane komunikacije (po 19 odsto), Big Data i online analitika/merenje (po 18 odsto), kao i video i content marketing (po 16 odsto). Sa ovakvim izazovima i novim trendovima u potpunosti je spremno da se suoči svega 30 odsto ispitanika, dok 53 odsto njih kaže da je spremno samo donekle.

“Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom Smart+ Research nisu neočekivani i negde se naslanjaju na rezultate iz 2018. godine. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se ove godine transparentnost tržišta pojavljuje kao jedan od glavnih izazova struke, što nije bio slučaj ranijih godina“, istakla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža.

Glavna tema ovogodišnjeg foruma bila je transparentno i odgovorno poslovanje, o čemu su govorili predstavnici najvećih domaćih agencija i kompanija. Pored transparentnog i odgovornog poslovanja, teme foruma bile su i migracija oglašavanja; šta su pored profita drugi motivi zajedničkog nastupa agencija i kompanija na tržištu; merenje efikasnosti kampanja; šta je dovelo do usitnjavanja tržišta i kako će se to odraziti na struku, ali i zašto je ulaganje u lojalnost potrošača zapravo ulaganje u razvoj brenda. Na forumu se se, takođe, govorilo i o etici u poslovanju, kao i zašto bi transparentnost pitch procesa svima donelo benefite.

Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica, a organizovan je i teambuilding za učesnike. U okviru radionica, svoje studije slučaja predstavile su, između ostalih, i kompanije Lidl Srbija, Atlantic Grupa – Grand kafa, Knjaz Miloš, Banca Intesa, Belgrade Waterfront, Loreal Adria-Balkan, Apatinska pivara i Vip Mobile.

Forum IZAZOV 2019 podržale su agencije Ovation BBDO, Headline, Degordian, Direct Media United Solutions, DPC Group, Smart+ Research, Reprodukcija, Info Media Group, Propix, Chameleon, Digital Element, mBrainTrain, 365ads, kao i kompanije Vip Mobile, Bambi, Marbo Product, Zlatiborac, Apatinska pivara, Grand kafa, UniCredit Banka i Knjaz Miloš. Zlatni sponzor ovogodišnjeg foruma bila je I&F McCann Grupa.

Više informacija pronađite na sajtu: www.izazovforum.rs


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari