Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Dejanom Nedićem, CEO agencije FCB Afirma.
Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18? Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Smatram da je transparentnost poslovanja jedan od osnovnih preduslova uređene ekonomije i, samim tim, uređenog društva.
Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija? Šta je za Vas transparentnost?
Transparentnost je za mene pre svega pitanje preuzimanja lične odgovornosti. Hoću da poslujem na način koji mi dopušta da u svakom trenutku mogu da javno odbranim strateteško usmerenje moje agencije, da ne postoje razlozi koji bi me navodili da nešto krijem, muljam i prećutkujem. Hoću da radim na svetlosti, a ne u senci.
Za našu agenciju, važno je…
Za nas je najvažnije je da se među agencijama postigne dogovor oko poštovanja osnovnih uslova učestvovanja na piču: a) definisanje maksimalnog broja agencija koje klijent poziva (ne više od 3-5 agencija po piču); i b) uvođenje novčane nadoknade za učešće. Sadašnje stanje u kome je klijentu dozvoljeno da na pič neki put poziva i više od 10 agencija i kada klijenti potpuno besplatno dobijaju sjajne ideje za promociju svojih proizvoda šteti svim agencijama i srozava ugled i društvenu moć cele profesije. Krajnje je vreme da takvim dogovorom zaštitimo našu budućnost, da zalaganjem za opštu korist prevaziđemo jalova trvenja između agencija, da prestanemo da radimo u korist sopstvene štete.