Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Ivanom Rečevićem, direktorom agencije Gaia Consulting.
Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18? Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Motiv je pokazivanje karata tj. kako radimo, razumevanje tržišta, transparentnost i naravno, stavljanje zastavice na mapu marketing agencija u ovoj državi. Ovo su i razlozi zbog kojih mislimo da druge agencije trebaju da prijave svoje informacije.
Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija? Šta je za Vas transparentnost?
Transparentnost već postoji kroz finansijske izveštaje APR-a i razne sisteme koji prate poslovanje agencija. Do sada su se istraživanja zasnivala na sakupljanju informacija kroz Google, spominjanju u neformalnim razgovorima i komentarima ko je dobio tender ili ne. Javni podaci treba da pomognu agencijama da pronađu partnere u sličnim sferama poslovanja. Tržištu je neophodno organizovanje struke i postavljanja standarda rada i poslovanja. Transparentno je – onda kada klijent zna šta plaća i dobije ono šta je platio.