Transformacija je ne samo poželjna već i neminovna!

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Tijanom Adamov, Managing Directorom agencije Scholz&Friends.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
2017. godina je bila veoma turbulentna godina. Imam utisak da cela industrija nalazi načine da se prilagodi promenama i svoje biznis ciljeve redefiniše u svakom pogledu. Ako uzmemo u obzir da je većina tržišta svesna promena i da ih živi, onda možemo reći da je bilo uspešno. Za nas u Scholz&Friends Belgrade agenciji, godina je bila svakako drugačija i neočekivana!

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Svi se slažu da se nikada nije brže menjala profesija kojom se bavimo. Transformacija je ne samo poželjna već i neminovna i već uveliko je počela. Najbolji dokaz za to su promene u našoj svakodnevnici. Promene u društvu, navikama, tehnologiji i medijima dovode do promene u komunikaciji. Upravo razumevanje tih promena jeste preduslov kvalitetne transformacije. Dakle potrebno je da se menja naše razumevanje potreba i naš odgovor na njih. Duboko verujem u pozitivnu moć transformacije i budućnost naše profesije. Transformacija je ključna za opstanak!

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Transformacija marketinških komunikacija je neraskidivo povezana sa transformacijom društva i medija. Možda je zato pola rešenja u tome da preispitamo svoju misiju. Efikasnot komunikacije i rezultati su uvek bitni. Ono što je novo jesu različite potrebe klijenata. Zadatak agencija je da potrebe razume i razvije servise koji odgovaraju tim potrebama. Rezultate postižemo drugačijim sredstvima. Ključni izazov dakle leži u prepoznavanju potreba klijenata, brzini reagovanja i efikasnim rešenjima.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
“One book for peace”, agencije New Moment. Oduvek sam verovala u snagu ideja i da je naše umeće može biti veoma moćno sredstvo u ostvarivanju ne samo poslovnih već i društvenih ciljeva. Kampanja koju su kolege pokrenule je veoma hrabra i dotiče veoma osetljive teme, ali toliko univerzalne i jasne da je osvojila srca širom sveta i pogodila srž problema. Velike istine su uvek jednostavne i razoružavajuće. To je efikasnost komunikacije!

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Kada bismo mogli da predvidimo budućnost sa sigurnošću, svet bi potpuno drugačije izgledao. Ono što je sigurno je da će promena biti konstanta a tranformacija jedina moguća formacija. Najveća promena se dešava mimo naše struke, ona je objektivna u smislu da se desila i promenila nam način rada. Sve ukazuje ipak da nam se suština struke neće menjati. Treba da nastavimo da radimo ono što najbolje radimo a to je da stvaramo i kreiramo. Brend agencije će uvek imati zadatak da kreiraju osnovne ideje i koncepte – sadržaj je oduvek bio u fokusu naših nastojanja. Ono što se menja jeste složenost struktura komunikacija. Sve što činimo, zbir naših pojedinačnih napora, činiće samu transformaciju.

Uživajmo u promeni!

Šta biste poželeli kolega iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Ljubav.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

3,00 od 5
Loading...

Komentari