Top 7 social media trendova za 2022.

Ulazak u poslednji godišnji kvartal ujedno za većinu kompanija i njihovih brendova znači projekciju trendova za narednu godinu i njihovo implementiranje u marketing strategije.

Head of Digital Analytics agencije Digital Element, Soko Tomić, po povratku sa partnerske konferencije prenosi mišljenje preko 70 globalnih digital eksperata o trendovima esencijalnim za opstanak brendova u 2022 godini:

1. TikTok ostaje na vrhu, ostavljajući drugim društvenim platformama šansu da se prilagode
Ako je jedan trend siguran da će se nastaviti i u narednoj godini, to je sigurno dominacija platforme TikTok. Visko personalizovani sistem za preporuke sadržaja TikTok-a pomaže brendovima da postanu vidljiviji i povežu se sa publikom. Kako će aplikacija predstaviti model monetizacije i e-commerce aspekata, brendovi koji žele da se povežu sa potrošačima moraju da budu aktivni na TikTok-u.

2. S-Commerce nastavlja svoj rast
Ranije je trgovina na društvenim mrežama bila fokusirana na oglase i promocije. Sada platforme počinju da pružaju nova prodajna rešenja koja pojednostavljuju customer journey. Dobar primer ponudio je Instagram osmislivši nove funkcije koje korisnicima društvene mreže omogućavaju kupovinu bez napuštanja aplikacije. Prelazak u 2022. godinu bi mnogi brendovi trebalo da iskoriste za preispitivanje iskustva kupaca i da razmotre iskorišćavanje mogućnosti prodaje na društvenim mrežama putem Instagram postova, Reels-a, Story-ja i mnogih drugih. Upravo iz tog razloga, dubinske metrike na društvenim mrežama i na njima zasnovane analize postaju opšta neophodnost poslovanja.

3. Omnichannel angažman će promeniti način na koji se potrošači povezuju sa društvenim mrežama
64.5% internet korisnika umesto putem tradicionalnih medija, najnovije vesti pronalazi na društvenim mrežama kao što su Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat i Instagram. Pojavom infodemije brendovi dobijaju priliku da prošire svoju publiku i izgrade potrošačke veze pružajući informacije koje potrošači žele. Postoji i povećan rizik od lažnih vesti – ako ne govorite pravu priču, potrošači će je pronaći na drugom mestu, sa sadržajem koji je verovatno štetan za vaše poslovanje. Da bi brendovi ostali konkurentni tokom naredne godine, imperativ je da iskoriste prednosti monitoringa publike na digitalnim kanalima komunikacije. 2022. godine Social Listening, a potom i Social Intelligence, biće ključni trend. Brendovi ne vide potpunu sliku svoje industrije i publike ako ne osluškuju digitalnu javnost, ne prikupljaju uvide i ne donose strateške odluke zasnovane na tim saznanjima.

4. Sazrevanje influencer marketinga
Influencer marketing konačno postaje dominantna metodologija u marketingu. On više nije slepo bacanje dragocenog budžeta bez merljivih ishoda. Influencer marketing je saradnja sa kreatorima sadržaja i predstavlja razvijanje odnosa sa “uticajnima” radi različitih obostranih koristi.

5. Brendovi će prednjačiti u decentralizaciji društvenih medija
Zajednice su ključne – i to ne samo unutar platformi društvenih medija. Mnogi brendovi sada grade sopstvene interne društvene mreže, sa forumima i funkcijama u aplikaciji, kako bi preuzeli kontrolu nad svojom publikom.

6. Inkluzivnost i dalje od esencijalnog značaja
CSR je bio bitan u 2020. godini. Još važniji bio je u 2021. U 2022. će brendovi morati da slušaju i delaju u smeru rešavanja društvenih problema koji su najvažniji njihovoj publici. Kompanije će biti integralni deo globalnih promena za bolju budućnost.

7. Razvoj zajednica
Potošači imaju glas. Ponekad deluje kao da je taj glas tih, ali kada se više glasova udruži, stvaraju se zajenice glasne dovoljno da promene svet. Očekujte još veći uticaj korisnika društvenih mreža i još veće promene koje pokreću upravo te zajednice. Zaštitite svoj brend pravovremenim osluškivanjem digitalnog javnog mnjenja.

Ipak, slepo praćenje trendova nije od koristi za poslovanje bez njihovog prilagođavanja brendu i njegovoj dugoročnoj strategiji. Izloženi trednovi zasnovani su na iscrpnim istraživanjima i podacima, ali bez tailor-made podrške digitalne analitike i njoj odgovarajućeg konsaltinga, dostizanje uspeha u dobu tzv. now potrošača predstavlja samo “lov u mutnom”.

Ukoliko vas oblast digitalne analitike kao podrške vašem poslovanju interesuje, pišite nam na mejl adresu digital@element.rs

Autor teksta: Digital Element


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari