Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Teško je dobiti „internet“ na svoju stranu…

Davor Runje, direktor agencije Drap, specijalno za Marketing mrežu govori kako je Aleksa Tatalović dobio posao u njihovoj agenciji, koliko je u Hrvatskoj teško doći do kvalitetnih kadrova u oblasti digitalnih komunikacija i u kojoj meri same agencije brinu o svojoj reputaciji i svom PR-u.

Aleksa Tatalović dobio je posao u vašoj agenciji zahvaljujući zanimljivom videu koji je postao pravi viral na Internetu za kratko vreme. Kako je ovaj momak osvojio Hrvatsku, a i agenciju Drap?
Za početak, tema nezaposlenosti je zaista najaktuelnija životna tema u Hrvatskoj. Video je plastično prikazao dnevnu rutinu nezaposlenog mladića i na taj način stekao simpatije 350.000 nezaposlenih u Hrvatskoj, ali i u celom regionu. Teško je dobiti „internet“ na svoju stranu i mislim da je ključna bila iskrenost i simpatičnost. Tu nije bilo pokušaja impresioniranja nekim (lažnim) veštinama, već samo jedan duhoviti prikaz ubijanja dosade u čekanju prilike za posao.

Ovaj video uradio je i jako dobru promociju za samu agenciju. U kojoj meri agencije u Hrvatskoj, koje se danas bave komunikacijama, brinu o svojoj reputaciji i svom PR-u?
U našem slučaju to nikako ne stoji. Naravno da smo u videu prepoznali priliku za samopromociju i maksimalno je iskoristili. Ovo je bio školski primer kako se radi reaktivni marketing. Koliko god video bio simpatičan, u PR smislu je masovnim medijima postao zanimljiv tek kad smo mi reagovali na njega. U Hrvatskoj je jedino Index.hr objavio vest o videu pre naše reakcije da bi, nakon što smo objavili da je Aleksa dobio posao, to postala vest i za TV.

Možemo li reći da je, između ostalog, ovaj viralni video i slučaj Alekse Tatalovića još jednom potvrdio snagu društvenih medija i koliko su oni, po Vašem mišljenju, promenili svet i način komunikacije?
Društveni mediji pružaju neverovatne mogućnosti promocije onima koji se znaju njima služiti, a nemaju budžete za TV. Danas je verovatno najlakši način da završite na TV-u upravo uspešna online PR kampanja.

Šta karakteriše dobru viralnu kampanju i koja je društvena mreža danas, po Vašem mišljenju, najuticajnija?
Postoji više formula kako napraviti uspešan viral. U slučaju kampanja situacija je teža jer, osim viralnosti, morate u to nekako uklopiti i brend koji promovišete. U ovom slučaju, naš brend je bio integralni deo i videa i njegove priče i zato je za nas kao firmu bio toliko učinkovit. Što se društvenih mreža tiče, gotovo uvek vam je potrebno više od jedne mreže da bi se nešto proširilo. Krajnji korisnici dele linkove na Facebook-u za sadržaj koji se nalazi na YouTube-u, koji su inicijalno našli na portalima, a koji je tamo završio jer su ga novinari otkrili na Twitter-u… Odgovor je puno kompleksniji nego što se čini, kad samo bacite pogled na analitiku. Stvarno treba dubinski proučiti kako se nešto proširilo u konkretnom slučaju.

U kojoj meri je u Hrvatskoj lako ili teško doći do kvalitetnih kadrova u oblasti digitalnih komunikacija i koje osobine i kvalitete treba da ima osoba koja želi da se bavi ovim poslom?
S jedne strane, ne postoji formalno obrazovanje koje garantuje da je neko stručnjak za digitalne komunikacije samo zato što je uspešno savladao program. S druge strane, malo smo tržište pa kvalitetni ljudi brzo isplivaju na površinu i za njih se brzo pročuje. Digitalne komunikacije imaju neke svoje specifičnosti, ali čini mi se da je najvažnije biti otvoren prema novim stvarima, znatiželjan i voljan učiti. Ovo područje se toliko brzo menja da ste u njemu dobri onoliko koliko brzo možete usvajati nova znanja.

Kako biste opisali današnju digitalnu scenu u Hrvatskoj?
Mladi i ambiciozni. 🙂 Scenom (još uvek) dominiraju ljudi koji to rade pre svega iz zabave, a tek onda zbog novca kojeg ima manje nego u offline agencijama.

Autor: Ivana Parčetić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!