TELE2 i iProspect lansirali prvu Programmatic TV kampanju!

REGION – Digitalna agencija iProspect, deo Dentsu grupacije, početkom 2019. godine razvila je mogućnost zakupa TV oglasa na on-demand platformama programatskim putem.

Prvenstveno, zakup se odvija na Smart TV uređajima, Android TV uređajima i igricama koje su spojene na internet. Kada govorimo o korisnicima koji poseduju Smart TV uređaje, to su u većini urbani korisnici, sa višim prihodima. Dodatno, jedna od mnogih prednosti je ta što je oglas moguće preskočiti, što daje na uvid kolika je relevantnost kreative TV spota. Takođe, spot je moguće pozicionirati pre, za vreme ili posle određenog sadržaja koji korisnici konzumiraju.

Razlika između medijskog zakupa linearne televizije i programatskog zakupa televizije je što se ne zakupljuje GRP/TRP, nego se zakupljuje tačna ciljan grupa i plaća se na bazi CPM-a (1000 prikaza oglasa). Podaci na temelju kojih se može zakupljivati oglas su: godine, pol, geolokacija, tačno vreme u danu, interesi i ponašanje pojedine osobe koja je u tom trenutku prijavljena na svoj account, te razni drugi parametri. To nam omogućava komunikaciju sa korisnicima i izvan njihovog doma jer u većini slučajeva korisnici koriste isti account za sve svoje uređaje, tako da prvi put zaista dobijamo 360 sliku bez obzira na to gde se korisnik nalazi.

Tele2 je prepoznao inovativnost i priliku u ovoj vrsti zakupa te je prvi put zakupljena programmatic TV kampanja: “Koliko para, toliko bona”. Kampanja je lansirana u februaru, isključivo prema korisnicima konkurentskih mreža, sa striktno definisanom maksimalnom frekvencijom, a s ciljem podizanja svesti o tome da TELE2 bonaš za 110 kuna, zaista dobije 110 kuna i to bez naknade za pristup mreži. Tokom 3 nedelje kampanje dosegnuto je 21.000 domaćinstava, a spot je u potpunosti pogledan 11.811 puta uz view rate (procenat pogledanog videa) od 57%.

S obzirom na manju sklonost tržišta prema promenama, ovo su zaista zadovoljavajuće brojke, koje se iz meseca u mesec povećavaju, prateći tako i strana tržišta poput SAD-a, gde je predviđeno da će od ukupnog budžeta za oglašavanje na televiziji čak 6,8% biti investirano u zakup televizije programatskim putem.

iProspect je svoju prvu Programmatic kampanju napravio još 2015. godine te uveo pojam programatskog zakupa medija na hrvatsko tržište.

Izvor: HURA


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari