Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Tehnologije zapravo podstiču kreativnost

Barbara Krajnc, generalna i izvršna direktorka Golden Drum Festivala iz Slovenije specijalno za Marketing mrežu objašnjava zašto su priznanja u oblasti kreativne industrije važna, u kojoj meri će ovaj festival nastojati da ima i edukativni karakter i koje su to aktuelne i interesantne teme o kojima će se pričati od 2. do 5. oktobra u Portorožu.

Ove godine održaće se 19. Internacionalni festival oglašavanja Golden Drum. Šta je ključ uspeha i kontinuiteta postojanja festivala ovakvog tipa? Po čemu je Golden Drum drugačiji od drugih festivala?
Festival Golden Drum nastao je pre skoro dvadeset godina kao mesto okupljanja za kreativce iz nove Evrope, nagrađujući najbolje i najhrabrije kreativne radove prestižnim nagradama. Festival važi za ugledan, poštovan i primetan kreativni događaj u ovom delu Evrope. Od njegovog početka pa sve do danas posetioci su imali mogućnost da slušaju mnoge ugledne goste predavače, ne samo iz kreativne i oglašivačke industrije nego umetnike i naučnike, koji su sa svojim slušaocima delili kreativne poglede na svet.
Festival Golden Drum u pravom smislu živi „genius loci“ ili „spirit of the place“, a tako je i po pitanju radova i nagrada, ali i programskog dela, učesnika i zabave. Divno je kada se na jednom mestu susretnu tako različiti ljudi po jeziku, kulturi, istoriji, ali kojima je zajedničko jedno – rad u oglašavačkoj i kreativnoj industriji. Dakle, „one for all, all for one“, u četiri dana festivala Golden Drum u Portorožu.

Koliko je važno za kreativce da učestvuju na ovakvom festivalu i takmiče se za priznanje iz oblasti oglašavanja?
Ljudski je da svi želimo priznanje za naš rad i stvaralaštvo, pa je to isti slučaju i u kreativnoj industriji. Ovde se priznanja dodeljuju za oglase, kampanje i druga inovativna rešenja. Jedan od načina da budete priznati je sigurno kada dobijete pozitivnu reakciju od potrošača za određeno kreativno rešenje, tada je srećan i klijent i agencija. Jednostavno rečeno, biti priznat od svojih kolega je kao i u mnogim drugim industrijama veliki izazov i veoma važna stvar. Konačno, učešće na festivalima kao što je Golden Drum dovodi do podizanja standarda u radu i boljeg output-a u reklamnoj industriji.

Ove godine festival će imati velika imena koja će govoriti, kao i velike profesionalce koji će biti u žiriju. Kako teče proces odlučivanja u žiriranju i koliko prijava u proseku bude svake godine?
Od 2011, kad je započela nova struktura predstavljena – Single Channel i Multi Channel, imamo dve glavne grupe žirija koji žiriraju u svim kategorijama. Prvi krug odlučivanja počinje u septembru preko online sistema koji je specijalno razvijen za ovu svrhu. Nakon toga, oba žirija se sastaju nekoliko dana pre festivala kada na red dolazi završni proces odlučivanja. Prošle godine imali smo oko 1700 radova i očekujemo sličan broj ove godine.

Ove godine imate dve novosti – nagradu za najbolju nezavisnu agenciju godine pod nazivom Tartini Award i kategoriju mobilnog marketinga za obe podkategorije. Kakva je reakcija učesnika i ima li prijavljenih učesnika za ove kategorije? Zašto su organizatori festival osetili potrebu da otvore nove kategorije koje se odnose na mobilni marketing? Smatrate li da je ova vrsta marketinga dovoljno zaživela, posebno kada je u pitanju naš region?
Za sada su reakcije na nove kategorije, odnosno nove nagrade pozitivne. U Novoj Evropi nezavisne agencije imaju svoje mesto i ulogu u kreativnoj industriji, pa i na festivalu Golden Drum. Zato je uvedena nova nagrada za najbolju nezavisnu agenciju.
Mobilni marketing smo ove godine izdvojili u posebnu kategoriju jer smo već prošle godine imali dosta zanimljivih radova, ali tada u grupi Digital. Mobilni marketing nema granica i ima veliki potencijal. Samo zamislite, koliko ljudi ima mobilni telefon, a koliko internet u kući?

Ovogodišnji programski deo festivala sadrži tri programske celine. Novina je “New Agenda” i kreativne radionice sa članovima žirija. O čemu se radi?
Tokom četvorodnevnog programa, mi ćemo u skladu sa našim sloganom „Nova Evropa, nov način razmišljanja“ da razmatramo novu agendu, nove mogućnosti, nova umrežavanja i kolegijalnost i šta uopšte ovi pojmovi znače i na koji način doprinose kreativnosti, poslovima, brendovima i potrošačima.
Kreativna akademija ostaje i dalje srce programa festival. I ove godine na glavnoj bini festivala govoriće renomirani predstavnici najvećih agencijskih mreža u regionu: Ogilvy, Grey Group, DDB, TBWA, New Moment Young & Rubicam, OMD i PHD, McCann Worldgroup i Leo Burnett kao i renomirani predstavnik iz agencije Wieden + Kennedy. Posebna pažnja na glavnoj bini festivala biće usmerena ka nezavisnim agencijama. Jedna od kreativnih akademija biće u potpunosti rezervisana za najuspešnije nezavisne agencije: MADE BY VACULIK- Slovačka, Cluso-Mađarska i Voskhod-Rusija. Tema kolegijalnosti otvara zanimljive neobične načine kreativnog rada, koje dovode do novog umrežavanja i novih odnosa, nove strukture i poslovnog modela za agencije, bilo da su deo mreže ili nezavisne. Potraga za najboljim poslovnim modelom je zajednički zadatak za sve, i svi možemo da naučimo od klijenata, brendova i uspešnih priča iz drugih industrija.
„Nova agenda“ je novina u ovogodišnjem programu i imaće za cilj da reši tri bitne teme: Co-working (novi poslovni modeli za agencije), Screen (TV tableti i novi sadržaj) i Gejmifikacija. To su vrlo aktuelne, relevantne i interesantne teme, jer mi živimo u svetu u kome tehnologija pokreće kreativnost i obratno.
Konačno, kreativne i ostale radionice paralelno će sa glavnim programom, kao i sam festival nastojati da obezbede kvalitetan edukativni sadržaj. Jezgro ove sekcije je još jedna važna novost – Kreativne labaratorije Golden Drum 2012 sa članovima žirija. Čvrsto verujem da je festival odlična prilika da se nauči, a članovi žirija su najstručniji lica koja mogu da podele svoja znanje, iskustva i mišljenja sa učesnicima.

Glavni slogan ovog festival je „New Europe, New thinking“, pa da li je nov način razmišljanja zaživeo i kakva je, po Vašem mišljenju, budućnost kreativne industrije na ovim prostorima i u svetu?
Mislim da mi već dugo uspešno živimo taj slogan festivala na ovim prostorima, ali se ponekad treba podsetiti na to. Zato sam uverena da je budućnost kreativne industrije, koja se svakako razvija, menja – kreativna ideja, a ona je najvažnija i na prvom mestu.

Autor: Mirjana Marić

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!