Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Svi to rade! Uspon industrije seks igračaka

Sex igračka je uređaj namenjen pružanju erotskog doživljaja, a dizajnirana je tako da upotpuni potrebe kranjeg korisnika. Ipak, kada je ova industrija u pitanju nije sve tako jednostavno. Iz kog razloga su seks igračke tema o kojoj se i dalje šapuće, ako je prva naprava ovog tipa napravljena još davne 1700. godine? I u kom trenutku su seks igračke postale društveno prihvatljiva tema?

Pod uticajem kultne serije “Seks i grad” i kako knjige, tako i filma “Pedeset nijansi sive”, seks igračke su postale mejnstrim. Šira populacija je zahvaljujući Šarlot Jork otkrila šta je „zec“, a veliki broj zemalja širom sveta je uveo čak i vending mašine koje nude ovaj tip proizvoda. Ipak, ne završava se sve na zadovoljstvu i zabavi. Vodeće kompanije na ovom tržištu veliki procenat svoje godišnje zarade daju u humanitarne svrhe, kao i u ulaganje u druge industrije poput automobilske i vazduhoplovne, što utiče na porast zaposlenosti. A na koji način se sex igračke reklamiraju?

Odgovor je jednostavan – putem interneta. Digital marketing je primarni kanal promocije ovog tipa proizvoda, čineći specijalizovane prodavnice manje popularnim nego što su bile prošlog veka.

Od sajtova, promotivnih videa, preko banera i najrazličitijih komunikacija na društvenim mrežama pa sve do influensera, ova industrija je dostupna svakoj individui koja ima pristup internetu. Čak je i popularna internet platforma Kikstarter uvela čitav segment koji se bavi podrškom razvoja ovih proizvoda, a 2015. godine, švedska kompanija Lelo je svojim video projektom „Beyond the wave“ dosegla čak pola miliona pregleda za manje od 24 sata, nakon čega se probila na američko tržište u vidu partnerstva sa poznatim lancem apoteka Wallgreen, prodavnicama ekskluzivne garderobe Fred Segal, kao i popularnim Vogue magazinom.

Ali da se vratimo korak unazad. Godine 1990. je nastala čitava revolucija iz jedne jednostavne ideje: sex igračke u bojama! Bilo da je određena boja u trendu ili vaša omiljena boja, ovo je bio novi okidač za kupovinu. Nakon boje, kompanije su sve više počele da ulažu u materijale samih proizvoda i njihov vizuelni identitet. Pakovanja, logotipi i zanimljivi nazivi su zajedno doveli do porasta prodaje. A kako su proizvodi postajali kvalitetniji, njihova cena je rasla.

To je bio trenutak u kome industrija seks igračaka ulazi na mejnstrim medije u klasičnom smislu te reči. Pa tako su prvi potezi bili modni i lifestyle magazini, PR tekstovi i zabavni oglasi, koji su odlično prihvaćeni, posebno od strane ženske populacije. Kada je u pitanju TV, tu su stvari malo komplikovanije, jer priznaćemo, uz alkohol i cigarete, ovaj tip proizvoda je verovatno na crnoj listi reklamnog bloka bilo kog informativnog kanala. Međutim, i tu ima izuzetaka. Jedan od dokaza za to je kompanija Trojan, koja je reklamu za svoju novu seks igračku pod nazivom “Triphoria” reklamirala u udarnim terminima na kanalima poput VH1, Comedy Central i mnogim drugim. Kako? Lako!

Kako iz kompanije Trojan kažu: “Samo ne koristite reč koja ovaj proizvod tačno definiše, već na primer, recite masažer ili uređaj za stimulaciju i eto vašeg proizvoda u reklamnom bloku tik pred novu epizodu popularne serije”. Ovo nas ostavlja sa potvrdom da uz dobru strategiju, kvalitet i kreativnost svaki proizvod uvek nađe put do krajnjeg potrošača (bio on društveno prihvatljiv ili ne).
Uostalom – skoro svi to rade, zar ne?

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Jelena Ilić, Copywriter, OvationBBDO

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!