Ko su oni koji pišu blogove, šta imaju od toga, koliko imaju prihoda, da li im je bitan uticaj, da li od bloga može da se živi – odgovore na ova pitanja dobili smo od BeeBlog.network koji je sproveo prvo regionalno istraživanje blogosfere #Blogometar15.
Istraživanje je sprovedeno u martu prošle godine, a u njemu je učestvovao 701 bloger iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Makedonije, Hrvatske, Crne Gore i Slovenije.
Istraživanje je pokazalo da:
- Ima više blogerki nego blogera;
- Najviše je visokoobrazovanih blogera;
- Blogeri češće pišu pod svojim imenom bez skrivanja identiteta;
- Blogerke češće tokom jedne sedmice proveravaju analitiku bloga od muških kolega;
- Blogeri iz Hrvatske, češće od kolega u regionu, komentarišu i dele blogove drugih blogera;
- Procena je da čak 13% blogera može da živi od bloga;
- Samo 5% blogera piše blog isključivo zato što im je to posao;
- Počeli su da pišu zbog želje da prenesu svoje znanje, iskustvo i razmišljanja, njih čak 52%;
- Motivi blogera: želja da prenesu znanje, zarada i vidljivost. Motiv blogerki: ljubav prema pisanju;
- 60% blogera kojima je to posao, piše tekstove dužine 500 reči i duže;
- Četvrtina blogera objavljuje nove postove više puta mesečno, trećina piše noću, a gotovo svi iz svog doma.;
- Muškarce, duplo više nego žene, demotiviše odsustvo reakcije na ono što pišu;
- Više od polovine blogera uz računar provodi više od 6 sati dnevno;
- Većina blogera je na Facebooku, a YouTube koriste češće nego profile na Twitteru;
- Društvene mreže za deljenje: Facebook najčešće, Pinterest i LinkedIn skoro nikad. Instagram sve popularniji;
- 4 od 5 blogera nikada ne plaća oglase za promociju svog bloga;
- Najčešće se čitaju blogovi iz svoje zemlje;
- Skoro 40% blogera nikada ne čita blogove koji se nalaze na portalima tradicionalnih medija;
- Svaki peti bloger komentariše druge bar jednom nedeljno, 14% blogera nikada ne deli postove drugih blogera;
- 85% blogera kaže da im je blog doneo lično zadovoljstvo;
- 78% blogera smatra da je sadržaj i veština pisanja ono što određuje meru uticaja blogera. Na drugom mestu je značaj tema koje bloger pokreće;
- 3 od 5 blogera redovno proverava analitiku svog bloga;
- 79% blogera nikada nije imalo priliku za profesionalnu saradnju putem svog bloga;
- 2 od 5 blogera naplati post između 20 i 100 evra;
- 3 od 5 blogera ne poznaje ili uopšte ni ne zna da li postoji pravna regulativa koja se odnosi na blogove.
Više informacija pronađite OVDE.