today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Sve loše kampanje liče jedna na drugu, a svaka dobra…

Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2016. Tim povodom razgovarali smo sa Nemanjom Rakovićem, BTL direktorom agencije Communis DDB, koja je prošle godine osvojila nagradu KAKTUS 2015 u kategoriji BTL u integrisanoj kampanji za kampanju „Plazma Milky Sandwich: venčanje mleka i Plazme “ (klijent: Bambi).

Šta vas je motivisalo da prijavite radove na KAKTUS 2015 i šta biste savetovali onima koji to planiraju da učine ove godine?
Naše tržište nije veliko, ali ipak postoji nekoliko nacionalnih advertising nagrada, od kojih jedna ima i višedecenijsku tradiciju. Pa ipak, Kaktus se već na početku predstavio kao drugačije takmičenje, koje po prvi put evaluira integrisane kampanje i posebne segmente komunikacija u okviru integrisanih kampanja. Druga značajna novina je mlad, kredibilan i „brojčano“ jak žiri koji uliva poverenje da Kaktus nagrade odlaze u prave ruke. Savet svima koji ove godine planiraju da se prijave: vi znate da su vaše kampanje dobre, hajde da uverimo i druge u to – odvojite malo vremena za pripremu kvalitetnog case-a.

Šta se, po tvom mišljenju, podrazumeva pod kvalitetnom kampanjom i idejom koja opstaje? Koje kampanje osvajaju nagrade?
Suprotno od Tolstojeve opservacije o porodicama – sve loše kampanje liče jedna na drugu, svaka kvalitetna kampanja, dobra je na svoj način. Pa ipak, svake godine se dodeli hiljade nagrada za kreativnost širom sveta, a samo jedne ili dve ćemo se sećati za 5 godina. To su one kampanje koje prevazilaze granice industrije, ali to čine tako da od očiglednog i banalnog kreiraju snažnu i značajnu poruku. I to je u redu, prestrogo bi i prezahtevno bilo očekivati da bude drugačije.

Šta nagrade znače za agencije i koliko su važne?
Nagrade su važne kao potvrda uspešnog rada, a i dobro dođu za obavezni drugi slajd u svakoj agencijskoj prezentaciji sa credentials-ima 🙂

Na koji način po tvom mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Bilo bi dobro da prođe nekoliko godina pa da osetimo jači uticaj festivala na tržište komunikacija u Srbiji, za sada je on doneo jedan moderniji pristup koji i agencije “tera” da modernije i inovativnije pakuju projekte. Takođe je i otvorio prostor za mlade eksperte iz oblasti komunikacija (što u žiriju, što među dobitnicima nagrada), što je za prvu godinu festivala više nego što bi se moglo očekivati.

Jedan trend koji će obeležiti 2016. u Srbiji – koji je to, po tvom mišljenju, i zašto?
Experience marketing je trend koji dolazi da ostane. U svetu je već postao deo integrisanih komunikacija, kod nas se, zbog nepoznavanja, a pomalo i zbog straha od budžetskih ograničenja, tek pojavljuje. Obezbeđivanje mogućnosti da ciljna grupa iskusi brend (i čitav set njegovih atributa koje bi on sa sobom trebalo da nosi), potpomognuto tehnologijom koja postaje sve jeftinija i masovnija, jeste uzbudljiv pravac koji treba da integriše BTL i digital consumer engagement aktivnosti u jednu celinu, odnosno jedan doživljaj brenda koji će potrošač dalje širiti. U Communisu mu se jako radujemo.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!