Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #7 by Jovan Stojanović

U svetu koji nas okružuje, stvari koje su oko nas povezane su različitim relacijama i sve one čine deo kompleksne mreže. Složena molekularna mreža naših ćelija je osnova našeg postojanja, telefonska mreža je nosilac naše komunikacije, dok je INTERNET nosilac našeg informacionog sistema. U proteklih nekoliko godina svedoci smo rapidnog menjanja sveta, promene koje je doživeo svet u proteklih deset godina u pogledu napretka i inovacija je celokupno počelo da utiče na globalno menjanje kulture, društva, odnosa, informacionih kanala …
Jednostavno, WWW, social networks, blogovi kao i razni drugi mediji postali su svakodnevnica jednog prosečnog gradjanina planete. Facebook je svakako mreža koja danas izaziva najviše pažnje, po jednom case study-ju Srbija se nalazi među prvih 5 mesta u svetu po zastupljenosti ove socijalne mreže. Facebook je svoju “popularnost“ izgradio stvarnjem mogućnosti ulaska u virtuelne zajednice. Sama istorija Interneta se kretala od takozvanih “digitalnih autoputeva informacija“ do stvaranja zajednica komunikacija, interakcija i poverenja. Geografske barijere su uništene, svakom je omogućeno da stupi u interakciju sa osobom na suprotnom delu sveta, udaljenom hiljadama kilometara. Wow, baš moćan alat … 🙂
Takođe, i u samom poslovnom svetu zaista zauzima veliku pažnju, jer predstavlja jedan veliki sistem informacija povezanih po emocionalnim relacijama, pružajući mnogo mogućnosti pre svega istraživanja tržišta. Ali jedan od najvažnijih aspekata je mogućnost kvantitativne i kvalitativne promocije koja je, zamislite, besplatna!!! Problem “efektivnog reklamiranja” na bilo kojoj društvenoj mreži je, pre svega, problem adekvatne percepcije koja želi da se stvori. A sta je to “efektivno reklamiranje“ ? To je, pre svega, proces sa kojim mi želimo da izazovemo zelju i potrebu za našim proizvodom  na nivou mentalne svesti i podsvesti.
Zvuči malo štreberski, jel da? 😀  Ma to je proces u kojem mi želimo da se, bre, naš proizvod primeti, da bude kupljen i na kraju da postane brend ! :))
Kako kaže Lojd Salmons (Lloyd Salmons): “Social media isn’t just about big networks like Facebook and Myspace , it’s about brands having conversations.” Hmmm da, al’ pitanje je sad – da li se brend može stvoriti na “virtuelnim društvenim mrežama”  ili on mora prvo biti stvoren u realnom svetu ??? Naravno da može, ali mora se eksplicitno posvetiti tome jer, stvarno, društveni mediji omogućavaju puno ali, problem je kao u slikanju “staviti odgovarajuću  boju na odgovarajuće mesto“. To je u većini slučajeva ogroman problem …
Twiter, Linkedin, Google +, Devianart, Livejournal, Orkut, milioni blogova… Svakim danom se pojavljuje sve više i više društvenih mreža, jednostavno trend se kreće prema tome i jedino je problem kako da mi ostanemo fleksibilni i kako da pre svega izvučemo prednosti  iz toga, a ipak da ostanemo emocionalno dosledni sebi sa ciljem da ni u jednom trenutku ne zaboravimo realan svet oko sebe, koji možemo dodirnuti rukama!

“I FOLLOW this link, because I LIKE my life“.

Autor: Jovan Stojanović
Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!