Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #3 by Đorđe Cicović

Svima je poznata premisa da ono što nije bilo u medijima, nije se ni dogodilo. Živimo u vremenu u kojem « globalno selo » komunicira putem društvenih medija. Da, današnji medijski svet je sposoban informaciju preneti u par sekundi, zajedno sa foto i video izveštajem. Koristeći socijalne mreže, najbolje se može primetiti koliko je veliki taj « instant » uticaj medija na društvo. Kada je u pitanju neki veliki svetski događaj, iznenadno dešavanje, ili pak događaj velikog društvenog pitanja, veliki broj ljudi prenosi medijske informacije putem svojih profila na socijalnim mrežama.
Neki korisnici socijalnih mreža, prenose informacije poput pravih novinara, a njihova zanimanja su totalno suprotna u odnosu na novinarski posao. To je možda najbolji dokaz koliko su društveni mediji uticajni, te koliko su sposobni da diktiraju naše mišljenje odnosno način izražavanja.
Poslednje dve godine obeležilo je Arapsko proleće, podstaknuto od strane društvenih medija, posredstvom društvenih mreža. Momenat kada je građanin jedne « zatvorene » zemlje, posredstvom medija uspeo da upozna perspektive « otvorenih » zemalja je najbolji pokazatelj koliko su društveni mediji globalni i uticajni. Danas su popularna određena retroaktivna istraživanja, bilo bi pravo čudo videti kako bi društveni mediji koje poznajemo danas, uticali na tok recimo francuske građanske revolucije iz 1789. ili možda na tokove dva svetska rata.
Internet je postao država svih nas, svi smo mi stanovnici i korisnici socijalne pomoći te naše nove države. Ona nas zapošljava, ona nas leči, ona nam daje informacije i svaki dan joj pristupamo i učestvujemo u tom novom civilnom društvu. Društveni mediji dominiraju internetom, oni su tamo kao vlast. Tolika vlast da nam vesti o ishrani mogu diktirati trpezu, a vesti o zdravlju mogu diktirati način života.
Društveni mediji danas integrišu naš život, kroz ekonomsku i socijalnu sferu. Korporacije su zainteresovane za društvene medije, logično, koristeći njihov uticaj dolaze do ostvarenja zacrtanih ciljeva. Veliki deo naše svakodnevne interakcije u društvu danas posmatramo kroz prizmu društvenih medija, ponekad teme za razogovor sa prijateljima diktiraju
upravo društveni mediji, koji veoma često mogu baciti u senku realne i privatne teme, što samo pokazuje koliko su društveni mediji za samo sto godna uspeli da se ukorene u naše živote. Koliko nas se budi uz kafu i dobrovoljno, znatiželjno uplivava u svet društvenih medija preko svog računara ? Koliko nas ne može da započne i radni i ne radni dan bez rituala otvaranja svih portala društvenih medija koje pratimo ? Nas je mnogo.
Da li je sve to dobro ? Može i ne mora biti, kao i sve u životu. Nije svaki talas koji naiđe povoljan da se na njemu surfuje. Ali svako od nas bira onaj na koji će doskočiti i koji će ga vinuti i povući ga sa sobom. Neko u tome traži zabavu, a neko put do obale. Sve u svemu na talasima društvenih medija pronalazimo i jedno i drugo, trudeći se da nas svaki talas povede u poželjnom smeru, ipak treba biti oprezan jer se u dosta slučajeva okliznemo i napijemo vode istog tog talasa koji nas je do malopre nosio.

Autor: Đorđe Cicović
Fakultet političkih nauka, Beograd

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!