today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #21 by Nikola Krstić

Trenutno najpopularnija stvar na svetu jesu društveni mediji, kojih svakvog dana ima sve više i više. Sigurno ne prođe ni par sati da nekome ne stigne friend request na Facebook-u ili direktna poruka na Twitter-u. Šta su zapravo društvene mreže? Wikipedija definiše društvene mreže kao „Alate zasnovane na Internetu za razmenu informacija i diskusiju između ljudi“. U suštini, moglo bi se reći da je srž društvenih medija povezivanje, interakcija i online deljenje informacija i sadržaja.
Prva reč u samom izrazu društveni (eng. social) se odnosi na potrebu ljudi da se međusobno povezuju. Ljudi su to radili kroz različite oblike još od početka ljudske vrste. Kod svih ljudi postoji potreba da se bude okružen drugim članovima grupe sličnog razmišljanja, na koje se mogu osloniti , sa kojima se mogu podeliti ideje, misli, osećanja.
Drugi deo izraza, mediji, se odnosi na načine na koje se ljudi međusobno povezuju i obaveštavaju o raznim stvarima. Od početka civilizacije to su najpre bili bubnjevi, zvona, dimni signali, pisana reč, telegraf, telefon, radio, televizija, da bi poslednja reč tehnologije koju ljudi koriste za interakciju postali mediji koji se zasnivaju na Internetu i mobilnim komunikacijama.
Društveni mediji (DM) su, od kada su se pojavili, izazvali velike promene u svetu, a i sami bili činilac mnogih. Društveni mediji su bili vesnici “Arapskog proleća” i da nije bilo njih ne verujem da bi u zemljama sa diktatorskim uređenjem i velikom represijom ikada došlo do demokratskih promena (taj deo “demokratske” je prilično diskutabilan, no dobro). Dakle, društvene medije možemo okriviti za to što je print polako na izdisaju, ali i za to što su omogućili da citizen journalism iz korena promeni svet izveštavanja i novinarstva.
Iako tek možemo očekivati da kompanije, naročito u Srbiji, do kraja iskoriste potrencijal društvenih medija, evidentno je da mnoge od njih već sada zasnivaju dobar deo svoje marketing strategije na njima. Twitter je zasigurno DM koju mnogi od nas često koriste za lečenje svojih frustracija, ali kompanije nisu mogle da požele bolji korisnički call servis. Facebook trenutno diktira trendove, a i polako preotima deo kolača i ujedno dokazuje kompaniji Google da niko nije nezamenljiv kada je Internet oglašavanje u pitanju.
Pa ipak, korisnici DM se najlakše odlučuju da podele neku vest kada je u pitanju neka humanitarna akcija. Jedna od najzapaženijih akcija se desila upravo posle katastrofalnog zemljotresa u Kraljevu pre par godina, kada je za akciju “Ja za Kraljevo” najviše sredstava sakupljeno upravo putem DM.
Kao što je već sada pokojna ikona IT scene, Stiv Džobs, rekao u svojoj biografiji, sledeća velika promena će uslediti u sistemu školstva. Pored tehnike kao nosioca te promene, uveren sam da će DM odigrati veliku ulogu kako bi ogromnom broju ljudi bilo dostpuno znanje do kog ne bi mogli da dođu na drugačiji način. Jedan od znakova da se ta promena već dešava je upravo mogućnost da studenti prisustvuju jednoj takvoj konferenciji kao što je “Marketing Kingdom”, i to ukoliko ljudi preko DM ocene da poseduju određeni kvalitet. Verujem da ćete proceniti da je pisac ovog teksta osoba koju ova tema jako zanima, i da ćete mu pomoći da unapredi svoje znanje prisustvovanjem jednoj takvoj konferenciji, a za to je dovoljan samo jedan klik na polju označenom sa “SHARE” 🙂

Autor: Nikola Krstić
Fakultet za Menadžment, Univerzitet Singidunum

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!