today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #19 by Nataša Nikolić

Ako bi bilo potrebno da samo jednom rečenicom opišemo zbivanja i tendencije u današnjem svetu, svakako da bi njen akcenat bio na nezaustavljivom napretku na polju komunikacionih tehnologija, napretku čiji se kraj ne vidi. To, za jednu od posledica ima činjenicu da se društvenim medijima neprekidno povećava broj kanala i polje delovanja. Pod pojmom „društveni mediji“ često se podrazumeva TV, radio, internet i štampani mediji, ali to su i film, knjiga, muzika… Svi ti vidovi ispoljavanja mišljenja, koji su namenjeni širim masama, predstavljaju društvene medije, i u poziciji su da utiču na mišljenje onih kojima su namenjeni, i šire. A, kako postoji takva razgranata i svuda prisutna mreža preko koje mediji mogu da deluju, malo je reći da je njihov uticaj i značaj neosporan i velik.
No, isprva treba naglasiti da je preduslov ovog uticaja postojanje demokratije i slobode tih društvenih medija u odnosnoj državi. Tako je u Kini, koja se često uzima kao najpoznatiji i najočigledniji primer države sa vrlo oskudnima pravima izražavanja, kazna za novinare koji pišu o korupciji čak do 8 godina, bez obzira da li se radi o osnovanoj tvrdnji ili kleveti. Ovo je prosto iz razloga što su čelnici zemalja svesni koliku društvenu moć imaju mediji u smislu uticaja na javno mnjenje, kao i iznošenje podataka o radu vlade i o brojnim drugim temama, koje društvo ne bi moglo drugačije da sazna. Sloboda medija i njihova nezavisnost je ujedno pokazatelj koliko je u nekoj državi zastupljena demokratija.
Kako je delovanje društvenih medija na celokupno društvo i njegov stav činjenica, bitno je naglasiti da tu moć i uticaj mediji mogu iskoristiti u pozitivne i negativne svrhe. Tako se putem medija može dizati svest o postojanju raznih tipova diskriminacije i težnji da se ista iskoreni, podsticanje solidarnosti u društvu, promovisanje pravih vrednosti i slično.
Odličan primer može biti medijska kuća B92, koja već duži period koristi uticaj koji ima na svoje gledaoce da bi promovisala ideju dobrovoljnog doniranja krvi. Takođe, svi se sećamo serije snimaka koji su bivali emitovani na nacionalnoj televiziji pod nazivom „Nije teško biti fin“, koja je za cilj imala da podseti društvo šta je to ispravno i prihvatljivo u civilizovanim zemljama, a šta ne, i shodno tome koje su nam smernice. Sa druge strane, mediji mogu da iskoriste svoj uticaj i u nemoralne svrhe, kroz razne vidove manipulacije društvom, za svoj ili interes nekog drugog, te nije retka pojava, pogotovo u našoj zemlji, da je neka televizijska kuća ili list u imovini političke stranke ili moćnika.
Dakle, značaj društvenih medija oduvek je bio prisutan i veliki, a sa novim tehnološkim dostignućima i širenjem komunikacione mreže širom sveta, taj značaj je samo rastao i takva tendencija se nastavlja i u budućnosti, tako da sada mediji predstavlja ogromnu delujuću silu, na koju samo ekstremni osobenjaci mogu ostati imuni.

Autorka: Nataša Nikolić
Fakultet organizacionih nauka, Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!