Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Studentska priča #10 by Milena Milićević

„Da li su društveni mediji zaista društveni?“, pitam se često. Zbog čega ne želimo da propustimo ništa od informacija koje padaju i protiču oko nas? Kako to da nam često osoba miljama daleko može delovati tako blisko, samo zato što delimo sadržaj preko društvenih mreža u istom trenutku telepatski? (Nikad to nije, zapravo, „samo zato“ i „tek tako“). A opet, zašto u prisustvu nekih ljudi stalno gledamo na sat, a ne u njihove oči ili u boju glasa koja nam se obraća? Zašto sve više ponuda za posao i reklamiranje stiže preko mejla i LinkedIn-a od poznanika, ljudi koji poznaju-nekog-što-zna-nekog-drugog? Kako zahvaljujući moćnom principu društvenih mreža bilo koja dva razdvojena pojedinca na planeti se mogu sresti, sarađivati, organizovati ako ih neko od šest ljudi između njih poveže.
Medijski i životni prostor u kome čovek postoji danas se izmestio u onlajn trenutke, ali je suštinska potreba za pripadanjem grupi sličnomišljenika ostala ista. Nisu to uvek istomišljenici jer nam društveni mediji otkrivaju kao na dlanu koliko su naši prijatelji različiti, a opet donekle imaju zajedničkih crta. Na kraju krajeva, zajedničko im je da se druže sa nama. Na različite načine i odgovarajućim intenzitetom. A čoveku je potreban osećaj da nije sam u trenucima diplomiranja, nezaboravnog putovanja, žaljenja zbog gubitka. I dalje je društvena životinja. A sve se opet dešava u trenutku, što bi Britanci rekli „as we speak“, baš kao što je i tehnologija napravljena za trenutak, par sezona, a ne za večnost. I društveni mediji upakovani u savršeno dizajnirane napravice, gedžete i mašine postaju ono što je Stiv Džobs vizionarski želeo za Eplove proizvode; neodvojiv deo tela, korisnikova treća ruka, pametniji mozak i novo srce.
A informacije sa društvenih medija padaju i protiču postepeno, kap po kap, kao letnja kiša; evo je crvena poruka od prijatelja, jedna pozivnica za Farmu, dva rođendana, pet tekstova u omiljenom časopisu… A onda se te informacije nagomilavaju u barice i konačno pretvaraju u bujicu nepročitanih knjiga, na brzinu spremljenih ispita, neispijenih kafa u društvu jer smo previše bili na Internetu i zaboravili da izađemo iz kuće. Možemo videti i gomilu propuštenih mejlova na koje mi, nemi i prezauzeti nismo odgovorili kad je trebalo jer smo previše dokoličarili u trenucima kada smo virtuelno bežali od samoće ka drugima.
Zato hrabro i sa merom. Vreme treba koristiti pametno tako da se ne propuste najvažnije stvari i ne ostane na nivou površnog, poput fotografisanja doručka, a da nismo podučili prijatelje kulinarstvu i dali recept. Uvek će me fascinirati kako naša generacija radi sa više otvorenih prozora na internetu, a nigde promaje, dok konstantno upijamo sve senzacije koje dolaze iz okruženja društvenih medija. I uvek će me oduševljavati taj osećaj blizine i topline koja proizilazi iz reči napisanih, a ne izgovorenih, usled neodoljivo taktilnog i proročkog principa „tehnologija na vašim vrhovima prstiju“ Bila Gejtsa. Kada recimo u istom trenutku pesmu komentarišu dugogodišnje drugarice, revolucionari se dogovaraju o poeziji i glasanju na izborima, a učenici i učitelji života, razotkrivaju sopstvene istine i inovacije u sferama od suštinske važnosti za njih umesto da podležu manipulacijama medija i kreatora javnog mnjenja.

Autorka: Milena Milićević
Filološki fakultet, Beograd

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

3 KOMENTARA

  1. Sjajna studentska prica. Napokon da neko pitanje drustvenih medija analizira u sirem kontekstu. Sva podrska Mileni.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!