Strukovna udruženja iz sektora tržišnog komuniciranja Hrvatske, Makedonije, Slovenije i Srbije podržala su preporuku Svetskog udruženja oglašivača (WFA) i Evropskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje (EACA) da oglašivači na pitchu za izbor marketinške agencije pozivaju najviše 4 agencije. U preporuci stoji da je dobro pozvati tri agencije plus jednu sa kojom oglašivač trenutno sarađuje.
Važno je istaknuti kako se 3+1 preporuka odnosi tek na treću i završnu fazu pozivnih pitcha koja zahteva značajniji angažman financijskih i ljudskih resursa. U prethodnim fazama konkursa struka se zalaže za pozivanje broja agencija kojeg sami klijenti odrede, na primer u prvoj kada se sugeriše analiza i pregled stanja na agencijskom tržištu, upoznavanje s agencijama, ili drugoj kada oglašivač traži detaljnije informacije o samim agencijama, njihovim timovima i radovima kao i kada se mogu očekivati okvirne finansijske ponude. Ako se u završnoj fazi konkursa poziva veći broj agencija, oglašivaču izbor može biti složen i težak, a trošak pitcha znatno veći.
Smernice za uspešno sprovođenje konkursa razvijene su sa ciljem poboljšanja procesa i pružanja još kvalitetnije usluge oglašivačima. One se oslanjaju na međunarodnu praksu sažetu u dokumentu “WFA EACA Pitch Guidelines” koja je usuglašena među oglašivačima u sklopu Svetskog udruženja oglašivača (WFA – World Federation of Advertisers) i marketinškim agencijama u sklopu Evropskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje (EACA). Smjernice su dostupne za preuzimanje OVDE.