Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Strategije za bezbolno preuzimanje rizika nema!

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Ivom Đurković, Managing Directorom agencija LunaTBWA i OMD.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
Nisam sigurna da li je bila uspešna za celu industriju, jer ne znam kako bismo tu uspešnost merili. Znam da je za neke naše partnere bila veoma uspešna i to je ohrabrujuće. Za nas je bila uspešna, jer smo počeli da se bavimo sobom na jedan drugačiji i konstruktivan način, a to je velika stvar.

Sa druge strane, u industriji se oseća dosta straha i nesigurnosti, potrebe za promenama u koje kao da niko od nas nije dovoljno hrabar da krene sam. To je u redu. Izazovi su veliki, stara pravila prestaju da važe, tajnog recepta nema, pa je potrebno puno saradnje, razgovora i podrške kako bismo svi zajedno krenuli napred.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Transformacija je ključna reč već neko vreme, ali se čini da niko nije baš u potpunosti siguran u kom pravcu ova transformacija treba da ide. Živimo u vremenu velikih promena, pa je ovo sasvim logično. Velika tržišta su tu u velikoj prednosti nad nama, jer su u mogućnosti da mnoge modele probaju i vide šta od toga radi. Kod nas je svaka potencijalna greška često neprihvatljivo skupa, pa i bilo kakva transformacija u industriji daleko sporije ide, iako se svet oko nas neverovatno brzo menja.

Čini mi se da u narednoj godini treba svi da se transformišemo da bi godina pred nama bila uspešnija. Moramo da prihvatimo da se svet u kome i za koga radimo promenio i da stara pravila više ne važe. Moramo da budemo mnogo otvoreniji jedni prema drugima, puno da pričamo, moramo nekako da pokušamo da savladamo strah i ohrabrimo jedni druge da probamo stvari, da ponekad i grešimo i na greškama učimo, jer ćemo samo tako moći zaista i da napravimo rezultat.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Ključni poslovni izazovi će biti kako pojednostaviti stvari i kako preživeti rizik. Okruženje u kome radimo je postalo veoma složeno i komplikovano, pa je pojednostavljivanje neophodno. A pojednostavljivanje je veliki kunst i nije lako, jer moraš da znaš tačno šta hoćeš, na šta želiš da se fokusiraš i zbog čega i, što je možda najteže, čega si spreman da se odrekneš. U jednoj rečenici ovo zvuči veoma jednostavno, a zapravo je potrebno jako mnogo promišljanja i analiza da bi sve ovo mogao i da uradiš. Ipak, čini mi se da je svaki drugačiji put nesrazmerno teži i neizvesniji. Strategiju za bezbolno preuzimanje rizika nemam.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Vip mobile NEO kampanja, bez sumnje. Nekako se u ovoj kampanji spojilo sve: inovativan i atraktivan proizvod, jasna i atraktivna komunikacija koja je na jednostavan i efektan način prenela poruku publici koja je na komunikaciju odreagovala. Vip mobile je ovim potezom redefinisao tržište, a kampanja je na pravi način pokazala snagu integrisanih komunikacija. Ponosna sam što imamo priliku da saradjujemo sa ovakvom kompanijom.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište marketinških komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Trendovi koje možemo da očekujemo su oni koje već neko vreme vidimo u svetu. Digitalne komunikacije će se usložnjavati i nuditi sve veći izbor, a na nama će biti da ovaj „oblivion of choice“ sistematizujemo i iskoristimo kako bismo zadovoljili ciljeve naše komunikacije. Nastavićemo da se bavimo podacima i tražimo nove načine kako da ih iskoristimo za što efikasniju komunikaciju. Tražićemo nove načine kako da tehnologiju upotrebimo u komunikaciji sa publikom. Borićemo se da budemo relevantni na većem broju polja nego ikada do sada.

Važno je samo da u trci za što većom efikasnošću ne zaboravimo da jureći prodaju možemo da zaboravimo da gradimo brend, pa da nam zadovoljenje kratkoročnih ciljeva izbije iz fokusa dugoročnu strategiju.

Šta biste poželeli kolega iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Hrabrost.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!