Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Strategija online komunikacije brenda Starbaks

Starbaks je jedan od globalnih brendova koji su najranije prihvatili, koristili, prepoznali snagu društvenih medija i tako preuzeli lidersku poziciju. Preko pet godina njegove strategije igrale su značajnu ulogu u njihovom rastu, što je rezultovalo sa preko 18.000 Stabucks-a u 60 zemalja, ali i u povećanju broja fanova na društvenim mrežama – Facebook 35 miliona fanova, Twitter 5 miliona fanova.
Njihova strategija društvenih medija građena je oko njihovog kompanijskog web site-a i šest dodatnih društvenih platformi, koje uključuju Twitter, Facebook, Pinterest, G+, Youtube i My Starbucks Ideas. Starbucks godinama uspešno kreira i realizuje svoj marketing plan za promociju u društvenim medijima. Magazin Fortune svrstao je Starbucks među prvih sto kompanija u 2013. godini.

Adaptacija i inovacija – Crowdsourcing
Starbaksov vebsajt My Starbucks Idea funkcioniše po principu crowdsourcing-a i postigao je veliki uspeh. Jedan od razloga je kombinacija koncepta promene, eksperimenta, društvenih medija, angažovanja potrošača, istraživanja tržišta, koji su doneli uspešne rezultate kako za brend, tako i za njihovu marketing strategiju. Starbucks je jasno prigrlio digitalnu oblast, sa jakim prisustvom na više društvenih mreža, ali i postavio visok nivo kada su u pitanju društvenost i angažovanje potrošača.

My Starbucks Idea website
My Starbucks Idea website, aktivno angažuje korisnike preko četiri godine. Ohrabruje kupce da pošalju ideje za bolje produkte, poboljšaju iskustva za kupca i tako definišu novu zajednicu – onu koja učestvuje. Kupci mogu poslati ideje, diskutovati zajedno sa zaposlenima iz različitih Starbucks odeljenja. Starbucks ima tim koji prati korisnike koji su najaktivniji u slanju ideja, komentarima i angažmanu. Crowdsourcing pokazao se kao koristan internet marketinški alat.

Negovanje uspostavljenih odnosa sa kupcima
Nisu se fokusirali samo na pridobijanje novih potrošača, novih folovera i fanova, već su pre svega godinama negovali i trudili se da prodube veze koje već imaju, što im je osiguralo više fanova i folovera.

Moć unakrsne promocije i integrisane strategije
Svaku novu fotografiju ili novost Starbucks deli odmah na Instagramu, šeruje na Fejsbuku, tvituje na Tviteru i pinuje na Pinterestu. Fotografija ili novost nalazi se na svim mestima gde njihovi korisnici vole da provode vreme. Unakrsna promocija postaje sve vrednija kako svet postaje digitalno fokusiran. Svaka društvena mreža pruža mogućnost da dosegnete novu publiku, a integrisanje strategije ključno je za povećanje vidljivosti i promociju brenda.

Angažovanje potrošača/ korisnika na prirodan način
Starbaks veruje da je bitno pustiti potrošače da se njihovo angažovanje i konverzacija odvija što prirodnije. Pažljivo slušaju, posmatraju i primenjuju nove ideje koje su naučili.

Ohrabrivanje i podsticanje deljenja
Srećni kupci vole da podele dobra iskustva i ponude. Starbucks- ove česte promocije kao što je “Kupi jedan – dobijaš jedan” angažovala je veliki broj folovera i fanova na društvenim medijima, kroz komentare, lajkove i šerove.

Kreiranje jedinstvenog iskustva
Starbucks omogućava jedinstveno iskustvo kroz programe kao što su My Starbucks Rewards, personalizovani “signature” napitci. Kroz Pinterest i Instagram, oni ohrabruju korisnike da podele njihove jedinstvene Starbucks momente.

Kontinuirano komuniciranje Starbucks misije
“Inspiriše i neguje ljudski duh, jedna osoba, jedna šolja, jedan komšiluk” (“To inspire and nurture the human spirit one person, one cup, and one neighborhood at a time.”). Gutljaj kafe, prati slogan “Ukus inspiracije”. U potrazi sa inspiracijom – izjave umetnika, pisaca naučnika, pojavile su se na Starbucks šoljicama 2005. godine u kampanji pod nazivom: “Način na koji ja to vidim”. (“The Way I See It”).

Izvor i foto: jovanabanovic.com

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!