Startapi kao pokretači razvoja agencija!

Jovan Stojanović, CEO agencije DIRECT MEDIA United Solutions, specijalno za Marketing mrežu govori o potencijalima tržišta u Srbiji za pokretanje novih startapa u oblasti MarTech-a i u kojoj meri su startapi važni za razvoj ekonomije jedne zemlje i doprinose razvoju tržišta.

Naše tržište ima relativno mali broj registrovanih startapa u oblasti marketinga. Kako biste ocenili potencijal tržišta u Srbiji kada je u pitanju pokretanje novih startapa? Zašto bi tržište marketinških komunikacija u Srbiji u ovoj misiji trebalo da bude ujedinjeno?
Možda bi smo mogli reći da je naše tržište još u razvoju kada je startap zajednica u pitanju, a posebno kada govorimo o marketingu kao obasti inovacija, mada u poslednje vreme ima vrlo pozitivnih pomaka Istraživanje koje je najpre sprovela Inicijativa Digitalna Srbija, a koje se nastavilo globalnim skeniranjem kroz Startap Genome pokazalo je da su industrije u kojima startapi u Srbiji posluju najvećim delom iz Blockchain i Gaming-a gde se najviše i ulaže. Startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu jesu još uvek retki, ali to ne znači da nisu potrebni marketinškoj industriiji, naprotiv. Startapi mogu da budu iskrena podrška i pokretačka sila razvoja agencija, ukoliko znate na pravi način da ostvarite saradnju. Mislim da je ključni preduslov za pojavu većeg broja startapa iz oblasti marketinga to da oni koji pokreću neku novu kompaniju dubinski razumeju našu industriju i njene potrebe. To u praksi i u najvećem broju slučajeva znači da su neko vreme radili naš posao i da izazove i ograničenja sa kojima se susrećemo razumeju na pravi način.

U kojoj meri su, po Vašem mišljenju, startapi važni za razvoj ekonomije jedne zemlje i koliko doprinose razvoju tržišta?
Startap ekosistemi su postali možda i najvažnija, a svakako najdimaničnija pokretačka sila razvoja svake zemlje. Osim što najčešće stvaraju proizvod zanimljiv globalnom tržištu, u svoju lokalnu sredinu donose novu vrednost, kako ekonomsku tako i onu na sociološkom, kulturološkom, pa i psihološkom nivou. Kao što sam rekao, neki subjektivni utisak je da se startap ekosistem u Srbiji neprestano razvija. Kažem subjektivan, budući da ne postoje ranija istraživanja. U svakom slučaju vide se pomaci, kako u investicijama koje dolaze u startape sa ovih prostora, tako i u jačanju saradnje tradicionalnog korporativnog sektora i startapova.

Direct Media United Solutions već sarađuje sa nekoliko startapa. Koliko su oni uticali na poslovanje Vaše agencije?
Naša saradnja sa startapima nastala je iz potrebe da ubrzamo razvoj, kao i da najjednostavnije rečeno modernizujemo poslovanje, a taj proces je u svakom biznisu pa i u našem kompeksan i izazovan. Cilj naše saradnje je dvostruk i počiva s jedne strane na potrebi da pokušamo da što više automatizujemo procese kako bismo pružili efikasniju uslugu, a sa druge, da budemo u prilici da partnerima ponudimo najnaprednija i najoptimalnija rešenja sa najnaprednijih tržišta. Ceo taj proces je pratilo menjanje same agencijske kulture koja je poodmakla na putu transformacije, upravo zahvaljujući dodiru sa startap načinom razmišljanja. Nadam se da su i staratapi zadovoljni benefitom koji su ostvarili u saradnji sa nama. Tu pre svega mislim na uvid u potrebe i procese jedne agencije koji su dobili u saradnji sa nama, a što sam siguran sam pomoći da dobiju nove ideje ili kreiraju još kvalitetnija rešenja.

Koji je cilj MarTech Challenge projekta i zašto bi startapi trebali da se prijave?
Ohrabrenje i povezivanje su dve reči koje možda najbolje mogu da opišu cilj MarTech inicijative. Kada smo početkom godine krenuli sa organizujom mesečnih okupljanja predstavnika marketinške zajednice i tech preduzetnika u ICT HUB-u, bilo nam je sasvim OK što nismo imali u potpunosti jasnu sliku kako će sve to da izgleda. Videli smo da interesovanje za razmenu ideja postoji i to nas je dodatno ohrabrilo da nastavimo sa okupljanjima i da raspišemo konkurs za najbolji mladi startap ili startap u nastanku, a sve kako bismo ih dodatno motivisali da razmišljaju o marketingu kao dobrom, pa i lukrativnom tlu za inovacije. Takmičenje je regionalnog karaktera i mogu se prijaviti mladi startapi sa svojim rešenjima ili i timovi koji još uvek nisu registrovani kao pravna lica, ali imaju ideju u koju veruju. Svi zainteresovani mogu da se prijave putem sajta www.martechchallenge.com do 12. septembra. Pobednički tim biće proglašen na festivalu KAKTUS 2019 koji je ove godine posvećen mladim talenima i inovacijama, a glavna nagrada će biti odlažak na MarTech konferenciju u San Hoze, posvećenu marketinškim tehnologijama. Očekujem da će najboljim startapovima koji se budu prijavili na takmičenje puno značiti sama saradnja sa liderom u oblasti komunikacija u regionu, naš mentoring u cilju daljeg razvoja njihovih rešenja, kao i sama promocija njihovog rada.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari