SVET – Globalna medijska mreža Carat objavila je svoja predviđanja ulaganja u oglašavanje širom sveta za 2017. godinu, i apdejtovala predviđanja za 2016.
Za 2017. predviđen je nastavak rasta potrošnje u globalno oglašavanje od 4,5%, u skladu sa očekivanjima nastavka globalnog ekonomskog rasta za narednu godinu.
U 2016. potrošnja u oglašavanje na globalnom nivou biće podržana opštom stabilnošću oglašivačkog tržišta, koje će nositi veliki medijski događaji kao što su predsednički izbori u SAD-u, Olimpijske i Paraolimpijske igre u Riu i fudbalsko prvenstvo UEFA EURO 2016. Ukupno ulaganje u oglašavanje ove godine očekuje se u iznosu od 538 milijardi dolara.
Zapadna Evropa će ostati stabilna, uz rast u odnosu na prethodnu godinu od 2,8% u 2015. Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje u ovom regionu nastaviti dosledno rasti uz procenjenih 3,1% u 2016. i 2017. godini, nadmašivši predviđanja izveštaja iz septembra 2015, uglavnom zahvaljujući rastu u Velikoj Britaniji i Španiji.
Kada je u pitanju ulaganje u oglašavanje u regionu Centralne i Istočne Evrope, očekuje se povratak pozitivnom rastu u 2016. od 2,2%, što je poboljšanje u odnosu na predviđanja iz septembra 2015. (+1,6%), te dodatnih +4,0% u 2017. godini, uglavnom zahvaljujući stabilizaciji u ruskom oglašivačkom tržištu.
Ulaganje u digitalne medije će nastaviti dvocifreni rast, uz +15% u 2016. godini, i dodatnih +13,6% u 2017. Udel digitalnih medija u ukupnom ulaganju u oglašavanje nastavlja se širiti iz godine u godinu, stremeći ka prognoziranom udelu od 27% u 2016. i 29,3% u 2017. godini.
Više informacija pronađite na sajtu Carata.