Stabilne agencije za istraživanje tržišta

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2020. godini, a u okviru studije Agency Report.

Agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu. Prošla godina za ovu agenciju bila je neizvesna, ostvarivši pad poslovnog prihoda od 2,42%. IPSOS se u 2020. našao na drugom mestu po neto dobiti sa zabeleženi rastom od oko 7%, dok su tim uvećali za 1,39%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2020. za 4,36%, rast neto dobiti za 33,17%, kao i rast broja zaposlenih za 1,23%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na prvom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencije je u 2020. zabeležila rast poslovnog prihoda od 4,56%, ali pad neto dobiti za 12,72%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2020. povećan je za oko 3%.

Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji EYESEE. Ova agencija je, u 2020, zabeležila najveći rast poslovnog prihoda (61,8%) u odnosu na prvih pet agencija na rang listi. Ova agencija beleži i veliki rast neto dobiti za 3145%. U 2020. godini, po neto dobiti, agencija EYESEE popela se sa 10. mesta na treće. Prošle godine zaposlili su 15 novih kolega što je rast od 22,39% u odnosu na 2019.

GfK našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na devetom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 11,55% i pad neto dobiti od 108,54% u protekloj godini. Broj zaposlenih je opao za 21,05%.

U TOP 10 na rang listi po poslovnom prihodu nalaze se i agencije Gemius, Smart Plus Research, Deep Dive, TMG Insights i Masmi Beograd. Sve navedene agencije zabeležile su pad poslovnog prihoda u 2020. godini.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 27 pravnih lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2020. uvećan je za 2,15%, a neto dobit za čak 74,97%.
Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 7,44%, a u 2020. iznosio je 419. Najviše novih kolega zaposlila je agencija EYESEE (15).

Bez obzira na COVID-19 krizu, 2020. godina bila je uspešna za grupaciju agencija za marketinška i društvena istraživanja. Najuspešnija na listi je agencija EYESEE, koja već drugu godinu beleži značajan rast. Takođe, primetna su pomeranja agencija na pozicijama na rang listi, što bi u narednim godinama moglo dovesti do promena i novih trendova u ovoj oblasti. 

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari