Stabilan rast digitalnog tržišta Evrope

SVET – U Briselu je objavljen detaljan izveštaj IAB Europe – AdEx Benchmark 2013, koji ukazuje na snažan rast onlajn oglašavanja širom Evrope, kao i povećanje potrošnje na onlajn oglašavanje kojem su doprinele inovacije u mobilnom, video i programmatic (automatizovana prodaja digitalnog oglasnog prostora) oglašavanju.
Ovaj izveštaj predstavlja sveobuhvatnu perspektivu onlajn oglašavanja širom Evrope, čiji rast postaje sve važniji za razvoj digitalnog poslovanja, kao i formulisanje politike i uloge koju zauzimaju pojedinačna evropska tržišta unutar šireg globalnog okvira. Važnost uloge AdEx Benchmark izveštaja meri se brojem zemalja učesnica koji se udvostručio od njegovog pokretanja (2006. godine).
Ovogodišnji izveštaj otkriva da je onlajn oglašavanje poraslo za 11,9%, čime je dostiglo tržišnu vrednost od 27,3 milijarde evra, a do ovog rasta nisu dovela samo razvijena tržišta. Razvijena tržišta, koja su imala velike koristi od inovacija u onlajn industriji su takođe zabeležila rast što je pokazatelj održivosti u industriji.

10 vodećih zemalja po rastu tržišta onlajn oglašavanja:
1. Rusija – 26,8%
2. Turska – 24,3%
3. Slovačka – 17,3%
4. UK – 16,2%
5. Mađarska – 16,0%
6. Austrija – 15,7%
7. Norveška – 14,7%
8. Srbija – 13,4%
9. Italija – 13,3%
10. Rumunija – 13,0%

Onlajn oglašavanje je poraslo u svim formatima tokom 2013. godine. Standardizacija formata, napredak u mogućnostima targetiranja, kao i rast video oglašavanja, povećali su poverenje i značaj displej oglašavanja, čime je podstaknuta veća potrošnja na tržištu.
Displej oglašavanje je dostiglo najveći rast (14,9% u odnosu na 2012. god.). Po prvi put u 2013. godini mobilno oglašavanje je imalo dvocifren udeo u ukupnoj potrošnji na displej oglašavanje od 11,8%.
Budžet za mobilno oglašavanje je sada sastvni deo budžeta oglašivača. Penetracija interneta na mobilnim telefonima znatno je povećana širom Evrope, što mobilno oglašavanje čini veoma atraktivnim prostorom za dostizanje ciljne publike.
“Izveštaj pokazuje, ne samo da je nastavljen trend migracije nekih tradicionalnih medija na onlajn, nego i, što je još važnije, otvaranje nekih novih mogućnosti u oglašavanju zahvaljujući penetraciji programmatic trading-a, mobilnog i video oglašavanja”, rekla je Towsend Fennah, CEO IAB Europe.
Onlajn video oglašavanje je ostvarilo stabilan rast od 45,4% u 2013. godini dostigavši skoro 1,2 milijarde evra vrednosti. Onlajn video oglašavanje privlači više oglašivača jer je slično TV oglašavanju u smislu kreativnog formata, ciljeva kampanje i merenja uspešnosti.
“Onlajn oglašavanje je otpornije na makroekonomsku situaciju u odnosu na druge medije. U 2013. godini ukupno oglašavanje u Evropi putem svih medija je opalo za 2,9%, a pad bi bio još veći (8,3%) bez doprinosa onlajn oglašavanja. Rast potrošnje brendova i korišćenje preciznog targetiranja, automatizacija, zajedno sa rastom mobilnog i oglašavanja na društvenim mrežama, omogućilo je onlajn oglašavanju da nadmaši druge medije, uprkos teškoj ekonomskoj situaciji”, izjavio je predstavnik IHS, Daniel Knapp.

Izvor: IAB Srbija
Pripremila: Milica Vještica


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari