Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Šta znači imati dobar brend?

Godinama se nadam da će se aktivnosti u izgradnji jednog brenda tretirati kao investicija, a ne kao trošak. Nadam se i da će se u inventaru pored stolice od 4.000 dinara naći spot od 10.000 evra. Pošto bi u tom slučaju trebalo da se definiše stopa amortizacije, možda bismo mogli da svrstamo ta sredstva u kategoriju intelektualne svojine?! Svojina, tj. imovina, ima svoju vrednost, čime bi se direktno uticalo i na bilansne pozicije preduzeća.
Prilikom prodaje jednog preduzeća, delom ili u celosti, veću tržišnu vrednost ima brend nego oprema. Brend ne zastareva jer se kontinuirano gradi i evoluira. Izgradnja respektabilnog brenda zahteva vreme, novac i mnogo rada, a iznad svega posvećenost svih zaposlenih u lancu plasmana proizvoda na tržištu.
Brend je velikim delom psihološka kategorija izgrađena na materijalnim postulatima marketing miksa – proizvodu, ceni, prodaji, promociji. Kvalitet koji dajemo potrošačima, cena ujednačena sa osećajem vrednosti koju kupac dobija, prodaja koja gradi odnos sa svim učesnicima lanca prodaje, a koji se završava krajnjim kupcem i promocija koja komunicira sa svim kanalima prodaje na specifičan način. Ali nikad ne smemo gubiti iz vida jedinstvene karakteristike koje naš proizvod razlikuju od ostalih na tržištu.

Brend je doživljaj koji postoji u svesti potrošača. To je nematerijalni zbir misli i osećanja o preduzeću, usluzi i proizvodu. Preduzeće može da usmerava svojim promotivnim i PR aktivnostima pravac izgradnje brenda, ali nikada ne može da ima potpunu kontrolu nad njim.
Formalizacija brenda uključuje logo, dizajn, slogan, font i doslednu primenu svega prethodnog u promotivnim materijalima i tržišnoj komunikaciji. Da bi se kod potrošača izgradila svest o brendu i poverenje u brend, potrebno je vreme. Ali kad potrošač jednom donese odluku o brendu, veoma je teško promeniti je.

Formiranje poruke koju šalje brend u suštini je obećanje – obećanje kvalitetnog, pozitivnog, pouzdanog, šta god da je karakteristika vašeg brenda. Obećanje koje projektujete kroz brend jeste ekvivalent očekivanjima potrošača. Ta očekivanja se moraju ispuniti. Obećanje se mora ispuniti. Obećanje dato kroz brend jeste pitanje poslovne časti.
Vaše poslovanje postaje više od obima prodaje, više od market šera. Brend treba da se neguje i da mu se posvećuje stalna pažnja. Nemojte se uljuljkati. Brend se može brže urušiti nego izgraditi.
Potrebno je manje ubeđivanja potrošača u drugi, odnosno novi proizvod istog brenda.Potrebno je manje ubeđivanja potrošača u drugi, odnosno novi proizvod istog brenda. Brend predstavlja dodatu vrednost za preduzeće.

Autor: Snežana Dudaš, Brand Manager, Simex
Izvor: Market Network

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!