TV spot je važan i koristan komunikacijski kanal, ali ipak samo jedan od kanala komunikacijskog miksa. Pre kretanja u proces izrade TV spota treba znati zašto to radimo, jer da bi se učinkovito prenela neka željena poruka, TV spot ne mora biti pravo sredstvo. Koristan je kada želimo obuhvatiti široke mase, a moguć kada postoji medijski budžet za dovoljan broj objava.
Cena zavisi od tipa rešenja, nekad je to ‘samo’ animacija, a nekad je to produkcija koja se snima više dana na nekoliko lokacija. TV spot mora biti prilagođen budžetu i cilju koji se želi postići. Proces obično započinje klijentovim brifom tj. zadatkom: koji odgovora na pitanja: šta, kome i kada želimo komunicirati. Odgovor na zadatak je scenarij ili storyboard s ključnim ilustriranim scenama, moodboard koji daje osećaj koji se želi postići spotom (art direkcija, muzika).
Tada nastupaju produkcijska kuća i reditelj koji daje svoje viđenje scenarija. Slede konsultacije oko glumaca, scenografije, lokacija, kostima, snimatelja, muzike itd. Optimalno trajanje celog procesa je mesec dana, od brifa do snimanja. Snimanje je najzanimljiviji deo izrade TV spota, jer se uvek dogode nepredviđene situacije. Najzanimljive je snimati s decom ili životinjama. Dok se odrasloj osobi može objasniti da će snimanje trajati još malo, da se strpe, s decom ili npr. ovcom to ne ide tako lako.
Tako smo jednog hladnog proletnog dana 2011. snimali spot u Samoborskom gorju u kojem je glavnu ulogu imala ovca. Nakon nekoliko sati snimanja, ponavljanja scena i boravka na laganoj kišici, ovca je zaključila da joj je dosta. I zbrisala. Usledila je sveopšta potera kroz polja, livade i selo.
Nakon otprilike pola sata potere i još nešto pregovaranja s ovcom, nevoljno je pristala nastaviti snimanje.
Snimanje je kompleksno, u celi je proces uključeno više strana, zavisi od raznih faktora, od dobijanja raznih dozvola do vremenske prognoze. Najvažnije je da i klijent i agencija i produkcija imaju isto viđenje ideje, kako bi na kraju došlo do željenog rezultata i ciljeva koji su postavljeni na početku. Sve u svemu radi se jednom vrlo zabavnom procesu 🙂
Autor: HURA -Zrinka Jugec, Account Director, Bruketa&Žinić OM
Izvor: Danas.hr
Foto: Onoff studio